طبق اعلام کارشناسان هواشناسی استان ایلام از فردا گرمای سوزان استان ایلام را فرا می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ دمای هوا چند هفته‌ای است در استان ایلام افزایش یافته است و در روز‌های اخیر شهرستان‌های مهران و دهلران در جنوب استان نیز دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کردند.

طبق گفته کارشناسان گرمای هوا در استان ادامه دارد و از فردا موج بعدی گرمای سوزان بیشتر مناطق استان را در برخواهد گرفت.

موج گرما تا سه شنبه هفته آینده در استان ماندگار است

ساسان رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام  گفت : گرمای هوا در روز‌های اخیر به خصوص شهرستان‌های حوزه جنوبی استان یعنی دهلران و مهران به اوج خود رسید.

او بیان کرد: دیروز و امروز مقداری از گرمای استان کاسته شده، ولی از فردا موج بعدی یعنی گرمای سوزان بیشتر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رستمی با اشاره به اینکه از روز جمعه افزایش دما را در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌کنیم، گفت: دمای هوا در مناطق سردسیر استان تا ۴۰ درجه و در مناطق جنوبی استان تا ۵۰ درجه و بیشتر افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد : موج گرما از فردا شروع و تا سه شنبه در استان ایلام ماندگار است.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان

نورالله تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت : با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان مبنی برافزایش موج دما و رخداد گرما در تمامی مناطق استان در هفته آینده و به دنبال آن افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت منابع آبی تامین کننده آب شرب و افت فشار در شبکه‌های توزیع، از عموم مردم استان تقاضا داریم که در مصرف آب حداکثر صرفه جویی را انجام دهند.

او بیان کرد: مردم حتماً به طور روزانه ذخیره سازی مناسب داشته باشند تا در صورت افت فشار یا قطعی آب مشکلی برای مشترکان به وجود نیاید.

طبق اعلام مسئولان اداره برق استان نیز مصرف برق در هفته‌های اخیر از خطوط قرمز عبور کرده، ولی تاکنون خاموشی اعمال نشده، در صورت افزایش مجدد مصرف برق احتمال اعمال خاموشی در استان وجود دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.