سالانه ۱۸ هزار خدمت فیزیوتراپی در بخش درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود جاوید مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری به مناسبت دوم مرداد روز فیزیوتراپی گفت: واحد فیزیوتراپی بیمارستان امام علی (ع) این نهاد با ارائه سالانه بیش از ۱۸ هزار خدمت، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عملکرد در سال ثبت می‌کند.

او افزود: حرفه فیزیوتراپی یکی از ارکان مهم و حیاتی تیم درمان برای تسریع در بهبود و بازتوانی بیماران است.


بیشتر بخوانید


جاوید عملکرد واحد‌های توانبخشی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان را بیش از شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: هم‌اکنون واحد‌های توانبخشی بینایی سنجی و فیزیوتراپی و شنوایی سنجی در بیمارستان امام علی (ع) و پلی کلینیک تخصصی شهرکرد فعال است، که پاسخگوی موارد ارجاعی از خارج از مرکز نیز است.

او ادامه داد: علاوه بر ۱۸ هزار مورد خدمت در واحد فیزیوتراپی، پنج هزار و ۵۰۰ مورد خدمت در واحد بینایی‌ سنجی و بیش از ۱۰ هزار خدمت در واحد شنوایی سنجی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.

جاوید گفت: در واحد بینایی سنجی خدماتی همچون بینایی‌سنجی در تمام سنین، تعیین نمره لنز و عینک، درمان تنبلی چشم، اسکن IOL، اپتومتری لیزیک، تونومتری یا اندازه‌گیری فشارچشم، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی دید بعد و بررسی انحرافات چشمی انجام می‌گردد.

او افزود: همچنین مشکلات حسی عصبی، پیرگوشی، عفونت‌های گوش و در نهایت ضربه به گوش از جمله دلایل کاهش شنوایی و دلیل عمده مراجعات به مرکز شنوایی‌سنجی است که بر اساس آمار بیش از ۶۰ درصد مراجعان به واحد شنوایی‌سنجی نیاز به پیگیری و درمان داشته‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار