تا کنون از مجموع ۱۱۸ هزار هکتار اراضی آبی مستعد چهارمحال و بختیاری، ۶۵ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا ذاکری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از دهه ۷۰ در استان آغاز شده است گفت: تاکنون از مجموع ۱۱۸ هزار هکتار اراضی آبی مستعد ۶۵ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

او افزود: از این میزان ۳۹ درصد یعنی ۲۵ هزار هکتار از سال ۹۲ تاکنون به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد.


بیشتر بخوانید


ذاکری اضافه کرد: امسال دو هزار و ۲۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در حال اجرا است و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نیز پرونده آماده شده برای اجرای این سیستم‌ها داریم.

او به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: اجرای هر هکتار سیستم نوین آبیاری چهار هزار و ۴۰۰ مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

ذاکری به تسهیلات بلاعوض دولتی در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری هم اشاره کرد و افزود: میزان این تسهیلات سالانه متفاوت بوده است، این تسهیلات امسال برای هر هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای، تیپ و تلفیقی (آبیاری و تیپ) ۱۷۵ میلیون ریال، هر هکتار بارانی ۱۰۵ میلیون ریال و برای هر هکتار سیستم آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال است.

او با اشاره به اجرای بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم تیپ در استان تأکید کرد: امسال سهم خودیاری کشاورزان تقریباً در هر هکتار ۴۰ تا ۵۵ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.