یک روزنامه آمریکایی سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات را منتشر کرده که این سند خواستار بازسازی برجام و خودداری از براندازی در ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که حزب دموکرات آمریکا پیش‌نویس سند سیاست‌گذاری ۲۰۲۰ خود را تدوین کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست که به بخش‌هایی از این پیش‌نویس دست پیدا کرده، سند سیاست‌گذاری دموکرات‌ها خواستار «بازسازی برجام» و «خودداری از براندازی» در ایران است.

این سند ۸۰ صفحه‌ای توسط ۱۵ نفر از رهبران حزب دموکرات تدوین شده که شامل متحدان «جو بایدن» و «برنی سندرز» نیز هستند.

این سند سیاست‌گذاری روز سه‌شنبه و پیش از نشست روز ۲۷ ژوئیه کمیته سیاست‌گذاری، در اختیار اعضای حزب دموکرات قرار گرفته است.

این نشست با حضور ۱۸۰ نفر از نمایندگان دموکرات برگزار می‌شود و در جریان آن اصلاحات لازم بر روی پیش‌نویس سند تهیه شده انجام خواهد شد و این سند سپس برای تصویب نهایی به «مجمع ملی حزب دموکرات» فرستاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


بر اساس گزارش واشنگتن پست این سند بر تغییراتی که حزب دموکرات از سال ۲۰۱۶ متحمل شده، تاکید دارد و بر موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، خشونت پلیس و پیشنهاد یک کمیسیون ملی برای بررسی غرامت‌های برده‌داری و تاثیرات ماندگار اشکال نهادینه تبعیض نژادی تاکید بیشتری دارد.

در بخشی از این سند به تعهد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پایان دادن به «جنگ‌های ابدی» در کشور‌هایی مانند افغانستان و همچنین پایان دادن به حمایت از ائتلاف عربستان در یمن پرداخته شده است.

این سند در بخشی خواستار بازگشت دوباره به توافق آب و هوایی پاریس و «بازسازی توافق هسته‌ای ایران» است.

واشنگتن پست به نقل از این سند می‌نویسد: دموکرات‌ها معتقدند که آمریکا نباید تغییر رژیم را در کشور‌های دیگر دنبال کند و این امر را به عنوان هدف سیاست آمریکا در قبال ایران رد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این حرف ها در ظاهر قشنگه . سیاست صلح دوستی دموکرات ها اگر واقعا دموکرات ها صلح دوستن باید بی حرف پیش به برجام برگردند.
جمهوری اسلامی در مورد برجام مذاکره مجدد نمی کند.
در مورد براندازی هم به خودتون ربط داره. توبه ی شما برای ما کوچکترین اهمیتی نداره.
آخرین اخبار