رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به فعالیت ۱۷ کارخانه تولید ماسک در استان، گفت: کارخانه های تولید ماسک در استان با کاهش شدید مواد اولیه و پارچه خاص آن روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به فعالیت ۱۷ کارخانه تولید ماسک در استان فارس، گفت: متاسفانه با کمبود پارچه و مواد اولیه برای تولید ماسک رو به رو هستیم و این روند موجب شده که تولیدکنندگان توان خرید را نداشته باشند و شاهد کمبود ماسک در بازار باشیم.

او از کمبود و افزایش قیمت ماسک در استان فارس خبر داد و افزود: عمده مشکلات تولیدکنندگان بحث تامین پارچه است که در این زمینه سازمان صمت پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه قیمت گذاری ماسک را سازمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌دهد، ادامه داد: قیمت ماسک سه لایه برای تولید کننده ۱۰۵۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۳۰۰ تومان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: در حال حاضر در بیمارستان پشتیبان ۴۰ بیمار بستری و ۴۰ نفر اعم از پزشک و پرستار در ۳ شیفت مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه بیش از ۹۷ نفر به این بیمارستان معرفی که ۵۳ نفر مرخص و ۴۴ نفر همچنان بستری و تحت مراقبت درمانی هستند، افزود: نقاهتگاه شماره ۲ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه رزمایش مواسات و همدلی در ۳ نوبت اجرا خواهد شد، ادامه داد: در دهه اول ذی الحجه تبلیغات و جمع اوری کمک‌ها را خواهیم داشت و مرحله اول رزمایش دهه امامت، مرحله دوم در ماه محرم و مرحله سوم در ماه صفر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس بیان کرد: همچنین برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان بسته‌های لوازم‌التحریر و نوشت افزار تدارک دیده شده است.

او گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط مجموعه‌های مختلف اعم از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بهزیستی، کمیته امداد، سازمان‌های مردم نهاد، بانک ها، ستاد نماز جمعه و ... جمع اوری و بین نیازمندان توزیع شد.

علی‌رضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز گفت: تمام ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش شرکت‌های مسافربری این استان در پایانه‌های حمل و نقل عمومی مسافر قبل از حرکت به مقاصد گندزدایی می‌شوند.

او با اشاره به آمار تردد‌ها در سطح جاده‌های استان، افزود: در فروردین ماه ۵۳ درصد، اردیبهشت ماه ۱۷ درصد، خرداد ۵ درصد و تیرماه ۱۳ درصد تردد در طول محور‌های فارس داشتیم که یکی از علل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا مسافرت‌ها است که باید کنترل شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.