میرخلف گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در استان ایلام برای دریافت تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سید رسول میرخلف دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به استان ایلام تخصیص یافته است.

او افزود: ۸ بانک برای پرداخت این تسهیلات در استان ایلام مشخص شده‌اند که افراد متقاضی پس از ثبت‌ نام در سامانه کارا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام مطرح کرد: آخرین فرصت ثبت ‌نام افراد در سامانه کارا برای ثبت اطلاعات درخواست شده ، پنجم مرداد ماه تعیین شده است و افراد باید هرچه سریع‌تر اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کنند.

میرخلف تاکید کرد: ۸ هزار نفر تاکنون در استان ایلام درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ نفر به بانک‌های تعیین شده برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

او با اشاره به اینکه سهم بانک ملی از مبلغ تعیین شده برای پرداخت تسهیلات کرونا ۷۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد تعیین شده و برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال وام و برای واحد‌های کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های ایلام با اشاره به ۱۱۵ شعبه بانک ملی استان برای پرداخت تسهیلات کرونا، گفت: مراجعه حدود ۸ هزار نفر افراد متقاضی به بانک‌ها می‌تواند به تراکم بیش از حد شعب تعیین شده منجر شود که امیدواریم به تدریج و با رعایت نکات بهداشتی افراد واجد شرایط از این تسهیلات استفاده کنند.

۳۲ بانک با ۳۱۱ شعبه و ۲ هزار نیرو در استان ایلام فعالیت می‌کنند که سهم بانک ملی از این تعداد ۳۲۸ نیرو است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.