رئیس اداره برق قصرشیرین گفت: مردم برای جلوگیری از خاموشی‌ها با توجه به پیک مصرف تابستان، باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ میثم کوشکی رئیس اداره برق قصرشیرین درباره راه های جلوگیری از قطع برق در ساعات اوج مصرف برق گفت: مشترکان در ساعات پیک مصرف و اوج بار یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ از وسایل برقی به صورت همزمان استفاده نکنند و در ساعت غیر از اوج بار از دیگر وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی، اتو، ماشین ظرفشویی، سماور برقی و سایر امکانات برقی استفاده کنند.

او گفت: با وجود گرمای هوا و مصرف زیاد شهروندان، تاکنون هیچ گونه قطعی برقی نداشته ایم و از تمامی مشترکان می‌خواهیم برای استفاده از وسایل خنک کننده با توجه به گرمسیری بودن منطقه، درجه کولر‌های گازی را روی ۲۴ قرار دهند و کولر‌های آبی را روی دور کند بگذارند تا این گونه در مصرف برق صرفه جویی شده و هم بتوانیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

کوشکی افزود: هم اکنون میانگین مصرف برق هر مشترک قصرشیرینی در ساعات پیک بار مصرف ۱۶ مگاوات است که مشترکان نیاز است یک صرفه جویی ۱۰ درصدی را لحاظ کنند تا بدون هرگونه خاموشی پیک مصرف تابستان را پشت سر بگذاریم.

او گفت: هم اکنون این شهرستان ۹ هزار و ۷۰۰ مشترک برق دارد که با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین میزان مصرف برق این منطقه گرمسیری درجه سه محاسبه می‌شود که در استان کرمانشاه، ۲ شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز از این امتیاز برخوردارند.

کوشکی ادامه داد: از مشترکان عمومی همچون نیرو‌های مسلح، بیمارستان و ادارات و پایانه‌ها که بیشترین بدهی برق را دارند می‌خواهیم به منظور خدمات دهی مطلوب به مشترکان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

او از جمع آوری ۲۰ مورد انشعاب غیرمجاز برق از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: مدیریت در بخش صنعتی و کشاورزی و استفاده از کمک مولد‌ها باعث شده تا در بحث تامین برق مشکل نداشته باشیم، اما ادامه این رویه نیاز به همکاری تمامی مردم و مشترکان برای مصرف بهینه برق دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.