کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: رویکرد پیشگیرانه باید به جای مچ گیری در دستور کار دیوان محاسبات قرار گیرد به این صورت که نظارت باید لحظه‌ای باشد و دیوان محاسبات باید سازوکار شفافیت را فراهم کند.

سیاست پیشگیری باید جایگزین مچ گیری در دیوان محاسبات شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لطف‌الله فروزنده، کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور با حضور در جلسه علنی امروز پارلمان در دفاع از خود اظهار کرد: مفتخرم که در پیشگاه مجلسی هستم که رهبر انقلاب آن را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس‌ها دانسته‌اند.

وی افزود: مجلس یازدهم با شعار نجات اقتصاد روی کار آمد و در ماه اول نیز برای آن طرح ارائه کرد.

فروزنده بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه، نظارت بر آن و شفافیت همگی با بازوی نظارتی مجلس که دیوان محاسبات است محقق می‌شود و ان‌شاالله در دوران جدید این دیوان متحول خواهد شد.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات تاکید کرد: رشته تحصیلی بنده در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت بوده و من در زمینه مبانی اسلامی و استراتژیک فعالیت کرده‌ام، همچنین در دفاع مقدس حضور داشته و افتخار جانبازی را نیز دارم.

وی ادامه داد: بنده ۵ سال رئیس دانشگاه و مدتی قائم مقام مرکز پژوهش‌ها بوده و در دولت نیز حضور داشته ام، معتقدم دیوان محاسبات باید متحول شود و نظارت و بررس پرونده‌ها باید شفاف‌تر صورت گیرد.

فروزنده تاکید کرد: رویکرد پیشگیرانه باید به جای مچ گیری در دستور کار دیوان محاسبات قرار گیرد به این صورت که نظارت باید لحظه‌ای باشد و دیوان محاسبات باید سازوکار شفافیت را فراهم کند.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات تصریح کرد: دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس بوده و همانطور که مجلس در گرو اعتماد مردم قرار دارد کارآمدی دیوان در گرو اعتماد نمایندگان است.

وی افزود: دیوان محاسبات باید خانه نمایندگان برای نظارت هر چه بیشتر قرار گرفته و شفافیت در همه بخش‌های مختلف کشور که از مهم‌ترین برنامه‌های ما است پیگیری شود.

فروزنده گفت: معتقدم نظارت باید پیشگیرانه باشد نه اینکه لایحه بودجه‌ای تهیه کنیم که نتوان با آن کار اساسی انجام داد.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات فزود: لازم است با هدف سازی، هوشمند سازی و مردمی سازی و بهره گیری از نیرو‌های مجرب دیوان محاسبات را متحول کنیم و بنده در محضر نمایندگان تعهد می‌دهم که خود را وقف دیوان محاسبات کنم.

وی بیان کرد: بنده هر مسئولیتی داشته‌ام که همواره تلاش کرده اتم تا با روحیه جهادی و ایثارگری کار کنم، ما شرمنده امثال حاج قاسم سلیمانی و بزرگان دفاع مقدس هستیم و معتقدم که باید نگاه قاسم سلیمانی در دیوان محاسبات حاکم شود.

فروزنده گفت: دیوان محاسبات در صورت انتخاب بنده به مرکز فکری تبدیل خواهد شد که پاسخگوی مطالبات نمایندگان خواهد بود.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در پایان افزود: به رهبر معظم انقلاب و کسانیکه برای این انقلاب تلاش می‌کنند درود می‌فرستم و امیدوارم که بتوانیم خدمت‌گذار جمهوری اسلامی باشیم و در نهایت آرزو می‌کنم آنچه به نفع کشور است امروز رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار