معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : ۵۰۰۰ جوان کرمانشاهی از ابتدای امسال تاکنون وام ازدواج دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد حسین زاده معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : پارسال با وجود برخی سخت گیری‌های بانک‌ها به ویژه در بحث تأمین تضامین بیش از ۲۵ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند و بین استان‌های کشور رتبه ششم را کسب کردیم و این افتخار بزرگی بود که جوانان کرمانشاهی درامر ازدواج با مشکل دریافت تسهیلات مواجه نشدند.

او گفت : اگر چه ممکن است جوانان با طول مدت انتظار دریافت وام و سخت گیری‌های تضامین مواجه شوند، اما بانک‌ها طی پارسال رکورد قابل قبولی ثبت کردند و در تلاش هستیم طی سال ۹۹ به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که با بانک‌ها وارد مذاکره شویم تا در زمره استان‌های برتر کشور قرار گیریم.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: امسال به دنبال شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی پرداخت تسهیلات تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفته با این حال تاکنون ۵ هزار جوان موفق به دریافت وام ازدواج شدند.

حسین زاده ادامه داد: جز در یک و یا دو بانک شهرستان‌ها که بسیار سخت گیرانه در پرداخت تسهیلات ازدواج عمل می‌کنند و آمار قابل قبولی نداشته اند و البته در حال مذاکره با آن‌ها هستیم در غیر این صورت اسامی آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باقی بانک‌ها به ویژه بانک ملت و ملی بهترین همکاری را با مزوجین داشته اند، ادامه داد: امیدواریم امسال وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج به گونه‌ای شود که هیچ جوانی در کنار دغدغه‌هایی که از نظر اقتصادی برای ازدواج دارند دغدغه‌ای برای دریافت تسهیلات نداشته باشد.

او گفت: با توجه به اینکه تعداد بانک‌های عامل زیاد است آماری از افراد پشت نوبت وام ازدواج در دست نیست البته شماری از زوجین تنها در سامانه ثبت نام کرده اند، برای عده‌ای بانک‌های عامل تعیین شده، شماری در حال تشکیل پرونده و جمع آوری مدارک و عده‌ای هم در انتظار پرداخت هستند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: پارسال استان کرمانشاه جز شش استان برتر کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج بوده حاکی از همکاری خوب بانک‌ها است، اما این به معنای صفر بودن مشکلات نیست با این حال در تلاش هستیم این مشکلات را به صفر برسانیم تا معضلاتی که در راستای تأمین مدارک بالاتر از شیوه نامه‌هایی که در بانک‌ها تدوین شده به حداقل برسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.