مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: امروز جامعه ما به ترویج ازدواج آسان نیازمند است.

ترویج ازدواج آسان حلقه مفقوده امروز جامعه ما استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: در این ازدواج درس‌های بسیاری نهفته است که یکی از مهمترین موارد سادگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزود: زمانی که حضرت علی (ع) به خواستگاری حضرت زهرا (س) رفتند پیامبر پرسیدند چه دارید برای مهریه مولا فرمودند شما که میدانید من دارایی ندارم مگر یک شمشیر، زره و شتر، پیغمبر خدا فرمودند که شما مرد جنگی هستی شمشیر را نیاز داری و شتر را نیز برای کارهای اقتصادی و رفت و آمد اما زره خود را بفروش و برای مهریه هزینه کن، در روایت است ۵۰۰ درهم زره را فروختند و مهریه کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به این که پیغمبر خدا در این وصلت سختگیری نکردند،گفت: مراسم عقد این دو بزرگوار در مسجد برگزار شد و ثمر ازدواج آن ها مروارید هایی بود که با نورشان تمام جهان را روشن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به این که حضرت زهرا (س) لباس عقد خود را به سائل  هدیه کردند، افزود: برخی گفتند لباس دیگری را به این سائل ببخشید که حضرت در پاسخ گفتند به مقام بِرّ نمی رسید اگر آن چیزی که دوست دارید را انفاق نکنید.

او گفت: زندگی ساده، سخت نگرفتن، همراهی با یکدیگر و وجود خدا در زندگی ها موجب برکت و آرامش زندگی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با عنوان این که آرامش با ذکر خدا و زندگی خدایی محقق می شود، افزود: آسایش ظاهری با جمع آوری پول محقق می شود اما زمانی دل آرام میگیرد که خدا در زندگی ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ولایی برحق گفت: امروز جامعه ما به ترویج ازدواج آسان نیازمند است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.