معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ واحد تولیدی ماسک به صورت کارگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی در استان اردبیل فعال است.

فعالیت ۲۲ واحد تولیدی ماسک در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اقتصادی ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: چند مورد هم در مرحله بهره برداری است که در صورت تامین پارچه مورد نیاز می‌توانیم علاوه بر نیاز داخل استان بخشی از نیاز‌های سایر استان‌ها را نیز تامین کنیم.

او تصریح کرد: پارچه مورد نیاز واحد‌های تولیدی ماسک سه لایه در کشور تنها توسط دو واحد نساجی بافتینه و بافتسان تامین می‌گردد که از سامانه جامع تجارت بر فرآیند تولید و توزیع آن‌ها بصورت متمرکز نظارت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار کرد: به منظور دسترسی آسان مردم به ماسک ارزان قیمت و قابل شستشو تولید ماسک پارچه‌ای نانو در واحد‌های کارگاهی نیز مورد تاکید است که نوع پارچه قابل استفاده برای تولید این نوع ماسک‌ها قرار است ظرف دو روز آینده از طریق سازمان غذا و داروی کشور اعلام شود.

عزیزی گفت: اولویت بندی این واحد‌ها برای تامین پارچه براساس کیفیت محصولات تولیدی با سازمان صنعت و معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی استان بوده و بر میزان تولید و توزیع واحد‌ها بصورت روزانه نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.