نماینده مردم تربت حیدریه گفت: همه ما در مجلس دغدغه حمایت از محرومین، مردم و بهتر کردن حال مردم را داریم.

دغدغه همه نمایندگان بهتر کردن حال محرومین استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس  در موافقت با تامین قیر رایگان گفت: همه ما در مجلس دغدغه حمایت از محرومین، مردم و بهتر کردن حال مردم را داریم و این اتفاق درباره اکثریت نمایندگان مجلس است، اما این مهم از مجرای همین طرح‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز در روستا‌ها، راه‌های فرعی روستایی، شهر‌های زیر یک صد هزار نفر، بسیاری از مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم به دلیل مسائل و مشکلات مالی و عدم تخصیص محلی برای تأمین مای حتاج راه‌ها و مدارس در بودجه سال ۹۹ دچار مشکل هستیم.

زنگنه ادامه داد:  این طرح متعلق به شهر‌های زیر یک صد هزار نفر است و دوم این که تقسیم بندی آن کاملا کارشناسانه انجام شده است. به عبارتی یک میلیون تن مقدار کمی نخواهد بود که بگوییم به جایی نمی‌رسد و اتفاقی نمی‌افتد.

وی گفت: در بند ۲ طرح آمده که دولت مکلف است مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت تأمین قیر را از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی در اختیار شرکت ملی نفت قرار بدهد که صد درصد آن تخصیص یافته است.

زنگنه ادامه داد: در این بند واژه «تن» نیامده، بلکه مبلغ قید شده است. یعنی مبلغ ۴۰ هزار میلیارد که البته جناب آقای دلخوش ان‌شاءالله پیشنهادی را مطرح خواهند کرد و از محل بند «و» تبصره یک آن را تا یک میلیون تن افزایش خواهند داد، اما ما در بند‌های زیر کاملا بحث نظارت را مطرح کردیم؛ یعنی اینکه این قیر باید به چه دستگاه‌هایی داده شود؛ چگونه نظارت کنیم و به چه طریقی توزیع شود؛ این کاملا مشخص است که از محل طرح‌های تملک سرمایه دولت بوده و معنای آن یعنی قطعا به پروژه‌هایی که تحت عنوان تملک سرمایه دولت تعریف می‌شود پول داده می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: نباید با ترس از بروز فساد، اقدامات خود را در راستای حل مشکلات مردم انجام ندهیم.

وی افزود: بحث نظارت بر توزیع قیر بسیار مهم است که در این طرح مورد تأکید قرار گرفته و از محل تملک دارایی سرمایه‌ای دولت خواهد بود که نباید آن را محل فساد دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار