رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر توسعه فعالیت‌های مشارکتی در بخش کشاورزی استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در اولین جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با حضور معاونین ومدیران سازمان، مدیر تعاون روستایی و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان برگزار شد گفت: تعاونی‌های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان باید با ایجاد اتحاد، همدلی و همراهی نسبت به اجرای اهداف و برنامه‌های تعاونی‌ها اقدام کنند و با این شرایط می‌توان به موفقیت این تعاونی‌ها امیدوار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر توسعه و فعالیت‌های مشارکتی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود، ضروریست تشکل‌های بخش کشاورزی فعالیت‌های تولیدی را از تامین مواد اولیه تا تولید، بازاریابی و فروش محصول به انجام برسانند و تمام منافع اقتصادی این فعالیت‌ها به تعاونی بازگردد.

او با تاکید بر این که هدف ما حمایت از زنجیره‌های ارزش است تصریح کرد: باید فعالیت‌های ما در بخش کشاورزی در راستای حمایت و توسعه زنجیره‌های ارزش باشد.

سپری یادآور شد تعاونی‌ها باید حول یک هدف مشترک به منظور رفع نیاز اعضا با تجمیع سرمایه‌های اندک تشکیل شود تا تحولی در کسب و کار خود ایجاد کنند.

او خاطرنشان کرد: لازم است هدایت تعاونی‌ها به سمت بازار و محصولات صادرات محور باشد و به عنوان یک اولویت مهم بستر‌های لازم برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها را فراهم نماید.

سپری افزود: بازار به عنوان حلقه مهم زنجیره ارزش با به کار گیری ظرفیت‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید از این مهم غافل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان گفت: ما نباید تنها به اقلیم کردستان عراق برای صادرات اکتفا کنیم بلکه باید با تقویت این بخش و استفاده از دیگر ظرفیت‌های مانند بازار اوراسیا و با رعایت ملزومات آن بخش صادرات محصولات کشاورزی استان را تقویت نمائیم.

سپری اظهار داشت: صندوق خرد زنان نیازمند یک تقویت اساسی برای ایجاد زنجیره ارزشی با اولویت تامین بازار است و این مهم می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه تولید، افزایش درآمد در روستا‌ها را ارتقا دهد.

او یادآور شد: مشکلات صندوق‌های خرد زنان روستایی باید شناسائی شود و تحرکی اساسی با بکارگیری زنان در فعالیت‌های صندوق ایجاد کرد.

در ادامه مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، مدیر تعاون روستایی استان و معاونین ستادی سازمان به ارائه گزارش و پیشنهاد‌های لازم در راستای ارتقاء و تقویت تعاونی‌های عضودر صندوق پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.