رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ویروس کرونا جهش یافته و قدرت انتقال بیماری افزایش و علائم بالینی آن نیز متفاوت شده است.

بارعایت نکات بهداشتی زنجیره انتقال ویروس کرونا ازبین می رود/به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین کریم ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در تعدادی از مقالات علمی بیان  شده که ویروس کرونا دچار جهش شده و این جهش موجب قدرت انتقال بیماری و افزایش متفاوت شدن علائم بالینی آن شده است .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در طی هفته های اخیر تعدادی از  محدودیت ها از طرف استانداری البرز جهت عدم فعالیت باشگاه های ورزشی و آرایشگاه ها اعمال شده اما با توجه به مشکلات اقتصادی نمی توان مثل دوره قبل تمام اصناف را تعطیل کرد.

کریم گفت: مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و فکر نکنند کرونا از بین رفته چرا که کرونا غول پنهان شده ای بود که دوباره با شیوع مجدد همه ما را در موج دوم غافلگیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مردم خودشان باید ضمن عادی شدن فعالیت های اجتماعی نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا بتوان زنجیره انتقال ویروس را از بین ببرند.

او افزود: استفاده از ماسک مثل پوشیدن لباس واجب شده  است و دانشگاه علوم پزشکی سعی می کند در کنار سازمان صمت و اداره تعزیرات و بازرسی قیمت ماسک در بازار کنترل کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان از مردم خواست چنانچه در داروخانه ها قیمت ماسک را بالاتر از قیمت مصوب مشاهده کردند با روابط عمومی سازمان صمت تماس بگیرند.

انتهای پیام / ر .ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.