رئیس امور آب مهاباد گفت: دراین روز‌های تابستانی، موج گرمای کم سابقه میزان مصرف آب رابه بالاترین سطح خود رسانده است این وضعیت اگر با مشارکت مردم مدیریت نشود موجب ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

رحمانی رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: شهروندان با توجه به کاهش منابع آبی و همچنین برای جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسری و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب باید از مصارف غیرضروری آب چشم‌پوشی کنند.

رحمانی افزود: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب در پیک گرمایی، با احتمال افت فشار آب روبرو هستیم، زیرا مصرف آب تابعی از گرمی هواست.

او به میزان مصرف آب کولر‌های آبی اشاره کرد و ادامه داد: هر کولر آبی در شبانه روز ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند، بنابراین از مردم می‌خواهیم که شب‌ها تا جایی که می‌توانند کولر‌های خود را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز کنند و همچنین در دو ماه اول تابستان حیاط و ماشین خود را با آب نشویند.

رئیس امور آب مهاباد گفت: اگر مردم بتوانند مصرف آب خود را در دو ماه اول تابستان مدیریت کنند می‌توانیم تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

رحمانی همچنین به محدودیت منابع آب و خشکسالی‌های سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: باید برای ذخیره در پشت سد این شهرستان هنر صرفه جویی را یاد بگیریم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.