فرماندار ویژه مرند از برگزاری گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه با عنوان «نهضت تعاون و احسان» با محوریت مساجد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با اشاره به لزوم انجام رفتار‌های وحدت آفرین و انسجام بخش در اجرای گام دوم رزمایش کمک‌های مومنانه اظهار کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه باید بین نظام اداری، مردم و مساجد پیوند محکم ایجاد شود.

او  تاکید کرد: باید با وحدت، تعامل و همفکری و به دور از مسائل حاشیه‌ای کار‌ها را در شهرستان پیش ببریم.

فرماندار ویژه مرند گفت: تکلیف ما، عدم ایجاد اختلاف و نیز ایجاد ید واحده برای برقراری آرامش و نیز مدیریت فضا در شرایط اقتصادی کنونی است.

او خاطرنشان کرد: کار‌های بسیاری در دوران کرونایی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله آموزش و پرورش در شهرستان انجام شده است که به عنوان الگویی برای استفاده در سایر نقاط کشور تبدیل شد.

فرماندار ویژه مرند افزود: اقداماتی که در بخش‌های مختلف در طی ماه‌های گذشته در شهرستان در مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است باید با تعامل و همکاری بیشتر استمرار بخشیم.

گرشاسبی با اشاره به قرار داشتن شهرستان مرند در شرایط قرمز کرونایی گفت: با توجه به شرایط موجود، باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت شهرستان را به حالت زرد تغییر دهیم.

حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند نیز ضمن اشاره به فرا رسیدن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: هم اکنون تعداد ۹۵۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود و در حفظ انسجام و عزت مردم، وحدت ملی، افشای توطئه‌های دشمن و حل مشکلات و بحران‌ها در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

او افزود: از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، نماز جمعه است که جنبه سیاسی بودن آن در کنار حالت عبادی و معنوی آن بسیار مهم است.

او اضافه کرد: نماز جمعه، منتسب به قوه و جناح خاصی نبوده و از اختصاصات و وظایف دینی رهبری است.

امام جمعه مرند همچنین تفحص و بیان مطالبات را حق نمایندگان دانست و اظهار داشت: نمایندگان در بیان مطالبات و خواسته‌های مردم از دولتمردان، نباید کار دشمن شاد انجام دهند.

او ضمن اشاره به اجرای نهضت تعاون و احسان در آستانه دهه ولایت و ماه محرم خاطرنشان کرد: اجرای مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در قالب «نهضت تعاون و احسان»، نمایش قدرت و حضوری ملی است که در شرایط کرونایی و مواجهه مردم با مشکلات اقتصادی، باید با سرعت بیشتر صورت گیرد.

محمدرضا هنرور  فرمانده سپاه مرند نیز گفت: مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه و نهضت تعاون و احسان، خود در سه مرحله و بترتیب در دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر اجرا می‌شود.

او با اشاره به اجرای مرحله اول کمک‌های مومنانه در شهرستان اظهار داشت: به رغم تمام کاستی‌ها و آسیب‌ها در اجرای آن، بسیاری از مشکلات مردم در شرایط کرونایی، از طریق توزیع بسته‌های معیشتی حل شد و نشان داد که مسوولین به فکر مردم هستند.

او خاطرنشان کرد: اجرای نهضت و تعاون احسان، ظرفیت بزرگی است که همه باید با کمک هم، آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

فرمانده سپاه مرند با بیان اینکه بهترین همکاری مردم و مسوولین می‌تواند در مساجد اتفاق افتد، افزود: طرح «هر کارمند یک بسته معیشتی» برنامه‌ای است که می‌توان آن را با همکاری هیئت امنای مساجد و پایگاه‌ها در مساجد اجرا کرد.

علی نیک نفس  بخشدار مرکزی مرند نیز گفت: در بحث تعاون و همکاری، روستاییان همیشه در خط مقدم بودند و اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه نیز با تلاش ستاد کرونای روستا‌ها از آنجا شروع شد.

او  ضمن اشاره اشاره به توزیع اقلام بهداشتی، سم زدایی و توزیع بسته‌های معیشتی در روستا‌ها توسط مردم و خیرین خاطرنشان کرد: اکنون نیز سعی می‌کنیم با استفاده از تجربه مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه در روستاها، در اجرای نهضت تعاون و احسان به شکل بهتری عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.