همکاری دانشگاه پیام نور استان و شهرداری تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت ارتباط شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: پیوند میان دانشگاه پیام نور و شهرداری تبریز زمینه‌ای جهت پیاده سازی طرح‌های علمی و پژوهشی و شهروندی است تا بتوان از ظرفیت‌های دونهاد به خوبی استفاده کرد.

او  با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصت‌های موجود در دانشگاه پیام نور و شهرداری عنوان کرد: امیدواریم طی نشست‌های آتی تفاهم نامه همکاری مشترک را با هدف عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود به امضا برسانیم.

او  توجه به مقولات فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش‌های مجازی شهروندی، توانمندسازی مربیان مراکز فرهنگی شهرداری و توسعه فرهنگ کتابخوانی، و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و جلب مشارکت عمومی را از محور‌های همکاری‌های مشترک بین دانشگاه پیام نور وشهرداری تبریز عنوان کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت‌های مختلف شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در میان اقشار مختلف خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا و به صورت میانگین حدود ۳۵ هزار نفر از همشهریان به صورت روزانه به مراکز فرهنگی و سلامت شهرداری مراجعه می‌کردند که این آمار نشان‌دهنده اثرگذاری فعالیت‌های شهرداری تبریز در سبک زندگی، نشاط اجتماعی، افزایش امید و... به اقشار مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا حجم زیادی از مخاطبان را از دست دادیم، اما خوشبختانه فعالیت‌هایی در فضای مجازی صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه "در خانه بخوانیم"، تولید محتوای مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ارائه مشاوره‌ها به صورت آنلاین و تلفنی و... اشاره کرد.

او اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی تاثیرات بسزایی در ارائه خدمات فرهنگی و ارائه آموزش‌های شهروندی به شهروندان و مخاطبین مراکز فرهنگی شهرداری تبریز داشته باشد تا ضمن بهره مندی ارتباط دو نهاد دانشگاه و شهرداری بتوان از ظرفیت‌های آن‌ها به خوبی استفاده کرد.

در این نشست معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی، گزارشی از وضعیت دانشگاه پیام نور در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، و آموزشی ارائه داد و خواستار هم گرایی و هم افزایی با شهرداری در تقویت فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح شهر تبریز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.