محققان معتقدند تبعیض نژادی باعث افزایش استرس در افراد شده و منجر به مشکلات جسمی در زنان سیاه پوست می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین تحقیقات از تاثیرات مخرب تبعیض نژادی بر عملکرد شناختی زنان سیاه پوست آمریکایی حکایت دارد. دانشمندان می‌گویند تبعیض نژادی علیه سیاه پوستان بر روی سلامت فکری این افراد تاثیرگذار است.

استرس مزمن می‌تواند کارکرد مغز را تغییر دهد و تحت تبعیض نژادی قرار گرفتن می‌تواند این موضوع را تشدید کند. مطالعات جدید نشان می‌دهد تبعیض نژادی باعث افزایش استرس در افراد شده و همین امر منجر به مشکلات جسمی و مانع از عملکرد صحیح شناختی به خصوص در زنان سیاه پوست می‌شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که به طور مداوم تحت تبعیض نژادی روزانه قرار می‌گیرند، ۲۷۰ درصد بیشتر از زنان دیگر احتمال دارد دچار مشکلات عملکرد شناختی شوند. عملکرد شناختی به ظرفیت‌های مغزی یک فرد مانند یادگیری، تفکر کردن، استدلال کردن، حل مشکلات، تصمیم گیری، یادآوری موضوعات و توجه کردن مربوط می‌شود.

همچنین این مطالعات نشان داد افرادی که تحت نژادپرستی سازمان یافته قرار گرفته اند (مثلا از سوی پلیس یا در محیط کار) ۲۶۶ درصد بیشتر از سایر زنان از ضعف در عملکرد شناختی خود خبر داده اند.

لین روزنبرگ، یکی از مقامات ارشد اجرایی این تحقیقات اعلام کرد: این یافته‌ها به هیچ عنوان ما را شگفت زده نکرد. ما از قبل می‌دانستیم که استرس زیاد می‌تواند بر روی عملکرد شناختی تاثیر بگذارد. تحت تبعیض نژادی قرار گرفتن می‌تواند استرس زیادی به آمریکایی‌های آفریقایی تبار تحمیل کند.

این تحقیقات که از سال ۱۹۹۵ آغاز شده بود، ۱۷ هزار و ۳۲۳ زن سیاه پوست را مورد مطالعه قرار داد. زنان سیاه پوست از استرس زیاد روزانه به دلیل خدمات بدی که در اماکن عمومی مانند رستوران‌ها دریافت می‌کردند گله و شکایت داشتند. همچنین این زنان از تحت فشار بودن از سوی سایر مردم و پلیس دچار استرس می‌شدند.

آمریکا جمعیتی معادل ۳۳۰ میلیون نفر دارد. جامعه آفریقایی تباران (سیاه پوستان) با ۴۴ میلیون نفر، ۱۳ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. تبعیض نژادی علیه سیاه پوستان یک امر رایج در این کشور است و پلیس و سیستم قضایی و اداری آمریکا به آن‌ها به دید شهروند درجه ۲ نگاه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار