کمیته پارلمانی عراق اعلام کرد سفر نخست وزیر عراق به کشورمان با هدف میانجی گری میان ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق امروز سه شنبه اعلام کرد برنامه سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به پایتخت‌های ایران، عربستان و آمریکا ارتباطی با همدیگر ندارد و وجود هرگونه میانچی گری میان ایران و آمریکا از سوی عراق را تکذیب کرد.

عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت: تعویق سفر مصطفی الکاظمی (به ریاض) ارتباطی با سفر او به تهران و واشنگتن ندارد و هرکس به این امر باور داشته باشد، فردی متوهم است.

او در ادامه افزود: پرونده‌های گفتگو میان تهران و بغداد بطور کامل با پرونده‌های عربستان و همچنین آمریکایی‌ها تفاوت دارد و ما برای هر دولتی، پرونده‌های مخصوصی به آن را داریم. اگر میانجی گری میان تهران و ریاض از سوی کاظمی وجود می‌داشت، آن بصورت رسمیو یا تلویحی اعلام می‌شد.
گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در صدر هیئتی بلند پایه امروز سه شنبه وارد تهران شد.

همچنین روز گذشته ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در واکنش به مسأله به تعویق افتادن سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان که گفته شده بود بخاطر به بیمارستان رفتن ملک سلمان صورت پذیرفته، اعلام کرد این مسأله ممکن است به دلیلی ساختگی و در نتیجه فشار‌های آمریکا و برخی کشور‌های عرب زبانی است که دوست ندارند عراق با کشور‌های همسایه اش روابط خوبی داشته باشد.

ریاض المسعودی به پایگاه خبری المعلومه گفته بود: برخی کشور‌ها در جهان عرب اصلا به فکر مسائل جهان عرب نیستند و تنها به زبان عربی صحبت می‌کنند. این کشور‌ها به علاوه آمریکا دوست ندارند که عراق مستقل و با ثبات باشد و پیوسته خود و حامیانشان در مسأله بهبود رابطه عراق با کشور‌های همسایه اش سنگ اندازی می‌کنند؛ چرا که اگر این مسأله اتفاق بیافتد، عراق کشوری قوی و مؤثر در منطقه و جهان عرب خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار