در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی پرونده شهر یزد به عنوان شهر زیورآلات سنتی بررسی شد.

آیا یزد شهرملی زیور آلات می شود؟به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه شورای راهبردی استان یزد، گفت: شهر جهانی یزد دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه صنایع‌دستی است، زیور آلات یزد از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار است و خوشبختانه این شهر به‌عنوان شهر ملی زیور آلات ثبت خواهد شد.

او با بیان اینکه جایگاه زیورآلات در حوزه اشتغال از اهمیت بالایی برخودار است، افزود: اگر شهر یزد به‌ عنوان شهر ملی زیورآلات ثبت شود می‌تواند ارزش و ظرفیت‌های این استان در حوزه زیورآلات به خوبی معرفی شود.

محمودیان ثبت یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات در سال جهش تولید را یک اتفاق مهم دانست و اظهار داشت: بعد از ثبت حتماً باید در خصوص نصب المان و نیز معرفی هرچه بیشتر زیورآلات یزد از طریق رسانه‌های مختلف اقدام شود.

 محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز، گفت: موضوع زیورآلات سنتی از قدیم در این استان شهرت داشته و اشتغال بسیار بالایی به وجود آورده است. رویکرد استان در حوزه توسعه نیز به این سمت رفته و این زیوآلات در یزد از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان این که آمادگی سرمایه‌گذاری برای این حوزه در یزد وجود دارد، افزود: خوشحالیم که این گام برداشته شده و امیدواریم با ثبت ملی یزد به‌ عنوان شهر ملی زیورآلات، شاهد معرفی هرچه بیشتر زیورآلات یزد در داخل و خارج از کشور باشیم.

طالبی بیان کرد: استانداری نیز آمادگی خود را برای کمک به ثبت ملی و رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی خصوصاً زیورآلات در یزد اعلام می‌کند.

در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی موضوع ثبت یزد به‌عنوان شهر ملی زیور آلات مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه محمدعلی طالبی استاندار، سید مصطفی فاطمی‌نسب مدیرکل و محمدرضا دهقان معاون صنایع‌دستی استان به دفاع از این پرونده پرداختند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار