مسئول گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای امسال تا ۲۸ تیرماه ۳۲۷ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داده است.

سید کاظم موسوی مسئول (گاط) گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع این استان نگران کننده است، اظهار داشت: متاسفانه امسال ۳۲۷ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی، مرتعی و جنگلی استان فارس رخ داده است.

او افزود: ۲۵ فقره از این آتش سوزی‌ها از عوامل طبیعی و مابقی عمدی و به دلیل سهل‌انگاری انسانی رخ داده است.

موسوی ادامه داد: بیشتر حریق‌ها در ارتفاعات شهرستان‌های کازرون، فسا، خنج، جهرم و فراشبند بوده است.

مسئول (گاط) گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از مردم، خواست گزارش‌های تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره ۱۵۰۴ اعلام کنند و از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و منابع‌طبیعی استان خودداری کنند.

امیر سرتیپ دوم جعفری فرمانده پایگاه هوایی شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به همکاری این پایگاه با کمیته بحران در استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بالگرد‌های پایگاه هوایی شهید دوران شیراز برای کمک به اطفای حریق در منطقه لار، ۲۱ سورتی پرواز انجام داده‌اند که با اعزام این بالگردها موجب شد آتش در کمتر از ۲۴ ساعت مهار شود.

او افزود: پایگاه هوایی شهید دوران شیراز این آمادگی را دارد که به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، در هر نقطه و هر زمان، بالگرد مورد نیاز در جهت اطفای حریق و جلوگیری از خسارت منابع طبیعی و ارزشمند استان تامین و به محل حادثه اعزام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار