رئیس شورای شهر مشهد گفت:تاکنون حدود ۱۱۰ میلیاردتومان قرارداد برای این پروژه منعقد شده که در تاریخ سرمایه‌گذاری کشف‌رود بی‌نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد سامان دهی کشف‌رود را دغدغه چندین ساله مردم مشهد دانست و گفت: در این دوره برای سامان دهی کشف رود چاره‌اندیشی شد و حدود ۲۰۰ میلیاردتومان هزینه برای شهرداری دارد؛ تاکنون حدود ۱۱۰ میلیاردتومان قرارداد برای این پروژه منعقد شده که در تاریخ سرمایه‌گذاری کشف‌رود بی‌نظیر است.
 
او افزود: در سال ۹۸ به اندازه تمام سنوات قبل مدیریت شهری در حوزه جداسازی آب شرب از آب خام سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل رینگ ۵۲ کیلومتری اطراف مشهد، آب غیرشرب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر پایدار خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: چه در موضوع احداث پارک ۱.۵ هکتاری محله مهر مادر و چه در موضوع سامان دهی کشف‌رود، اتفاقات ارزشمند و نادری در حال رخ دادن است.
 
حیدری در ادامه به بازدید اعضای شورای شهر از ایستگاه آتش‌نشانی «رازی» اشاره و بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در حال ساخت است و تاکنون نیز ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 

بیشتر بخوانید:

او با اشاره به  تصفیه‌خانه محلی در حال ساخت چهل‌بازه  تصریح کرد: این تصفیه‌خانه با پیشرفته‌ترین فناوری دنیا در حال ساخت است که پس از بهره‌برداری، ۵۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه‌شده را برای آبیاری فضای سبز تامین می‌کند.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: ایجاد فضای سبز شهری، لازمه کنترل آلودگی هواست و برای توسعه فضای سبز نیز ناچار به تعریف منابع آب پایدار هستیم؛ با جداسازی شبکه آب شرب از آب خام و فعال شدن تصفیه‌خانه‌های محلی، فضای سبز مشهد برای نسل‌های آینده نیز پایدار خواهد شد که دستاورد ارزشمندی است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.