آغاز تحقیقات سامسونگ روی اینترنت 6G

شرکت سامسونگ با انتشار بخشی از مشخصات نسل بعدی اینترنت از آغاز تحقیقات این شرکت درباره 6G خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رغم اینکه فناوری اینترنت 5G هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) در حال برنامه‌ریزی برای اینترنت 6G است. شرکت غول فناوری کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در سال جاری تحقیقات گسترده‌ای درباره اینترنت 6G انجام دهد.

اگر به تاریخچه اینترنت‌ها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که ۱۵ سال زمان برد تا تعریفی برای 3G ارائه شود و ۸ سال نیز همین مسئله برای 5G به طول انجامید. سامسونگ تخمین‌زده است که 6G در سال ۲۰۲۸ به مرحله تجاری می‌رسد و در سال ۲۰۳۰ برای کاربران عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


آغاز تحقیقات سامسونگ الکترونیکس روی اینترنت 6G

امکاناتی که اینترنت 6G ارائه می‌دهد

اما سوال اصلی که در این جا مطرح می‌شود این است که اینترنت 6G چه امکاناتی را به مخاطبانش ارائه می‌دهد که نسل‌های پیشین توانایی انجام آن‌ها را نداشتند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سامسونگ، نسل جدید اینترنت به کاربران خود حداکثر سرعت داده ۱۰۰۰ در ثانیه و میزان تاخیر کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه را ارائه می‌دهد.

سرعت داده اینترنت 6G در مقابل 5G حدود ۵۰ برابر بیشتر است و تنها یک دهم تاخیر نسل پیشین خود را دارد. اینترنت 6G سرویس‌های جدیدی از قبیل واقعیت افزوده گسترده، هولوگرام و ماکت‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار