همزمان با اجرای طرح پایش لحظه‌ای برق کلانشهر تهران، ظهر امروز برق تعدادی از ادارات پرمصرف قطع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهر امروز به دنبال افزایش پیک مصرف، برق برخی از ادارات پر مصرف در سطح پایتخت قطع شد.

بر این اساس اداراتی که نسبت به تذکرات داده شده به ویژه در خصوص به کارگیری دیزل ژنراتور‌های خود تامین و خروج سامانه‌های سرمایشی از مدار بی توجه هستند قطع می‌شود.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش، برق ساختمان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ساختمان شرکت ملی راه آهن به دنبال افزایش پیک مصرف تا ساعت ۱۶ امروز قطع می‌شود.

در این باره ناظریان قائم مقام شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با افزایش دمای هوا و به دنبال آن رشد فزاینده مصرف برق و ضرورت مدیریت بار شبکه به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، ظهر امروز همزمان با آغاز ساعت اوج مصرف میان روز، برق تعدادی از ادارات و نهاد‌های عمومی پرمصرف شهر تهران توسط نیرو‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

او ادامه داد: توصیه ما به ادارات دولتی این است که یک ساعت قبل از تعطیل شدن، سیستم سرمایشی خود را قطع کنند و در این خصوص به منظور پایش کلیه ادارات ۲۵۰ اکیپ در شهر تهران از اول تیر برای نظارت میزان مصرف برق ادارات شهر تهران ساماندهی شده اند که در این طرح کلیه ادارات مهم شهر تهران پایش می‌شوند.

قائم مقام شرکت توزیع برق تهران بزرگ اضافه کرد: با آغاز این طرح، امروز هم با توجه به چندین نوبت بازدید انجام شده، بررسی منحنی بار مصرف به کمک کنتور‌های هوشمند، اطمینان از عدم همکاری در مدیریت بار علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده و تسلیم اخطار قطع برق در روز گذشته، برق تعدادی از ادارات تهران شامل نهاد‌های دولتی و غیردولتی، قطع شد و این روند در روز‌های آتی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

ناظریان گفت: خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد ادارات در شهر تهران الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

او در ادامه در خصوص اخطار به ادارات پر مصرف ادامه داد: ما به این ادارات اخطار‌های لازم را داده بودیم که متاسفانه به دنبال عدم توجه به اخطار، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام کردیم.

قائم مقام شرکت توزیع برق تهران بزرگ تصریح کرد: تامین آسایش و آرامش مشترکان، مهم‌ترین دغدغه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ است و در این مسیر با جدیت و قاطعیت از به کارگیری هرگونه راهکار قانونی و اختیارات داده شده به منظور الزام دستگاه‌های اجرایی تهران برای مدیریت مصرف برق، خودداری نخواهیم کرد.

ناظریان اظهار کرد: این طرح تا پایان تابستان امسال ادامه دارد، ضمن اینکه این طرح مصوبه هئیت دولت است که کلیه ادارات باید ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

قائم مقام شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده برای شهر تهران پیک مصرف ۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات برنامه ریزی شده است که خوشبختانه مردم همکاری خوبی با ما داشته اند، اما با توجه به افزایش دما در روز‌های آینده ضرورت دارد این همکاری ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
قیمت برق در پلکان های مصرف بالاتر بسیار ناچیز است و عامل بازدارنده قویی برای خانه های پر مصرف نیست . عدد تصاعد قیمت برق در پلکان های بالاتر باید تصاعد بزرگتری داشته باشد که متاسفانه شاهد آن نیستیم . بزرگتر شدن این تصاعد از یک طرف درآمد دولت را افزایش می دهد ، و از طرفی با ثابت نگه داشتن قیمت در پلکان های پایینتر مصرف ، به اقشار کم درآد کمک می شود . خواهشمندم باشگاه خبرنگاران موضوع را پیگیری کند . وزارت نیرو به جای التماس کردن برای کم مصرف کردن برق بهتر است پول بیشتری از پرمصرف ها بگیرد و صرف تاسیس نیروگاه جدید کند .
آخرین اخبار