راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در مشهد

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز تکمیل درمان بیماران کرونایی با ۲۰۰ تخت بستری در مشهد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی با ۲۰۰ تخت در مشهد، گفت: این مرکز قابلیت افزایش ۱۰۰ تخت دیگر را نیز دارد،  بیمارانی که نیاز به ادامه روند درمان و مراقبت دارند از طریق مراکز درمانی مرجع کرونا به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و در داخل مشهد راه اندازی شده و از امروز بیماران در این مرکز پذیرش می‌شوند، با اجرای این طرح ضمن ایجاد ظرفیت برای پذیرش بیماران جدید، زمینه مراقبت تا زمان بهبودی بیماران در این مراکز نیز فراهم می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مطلوبی در حال ارائه است، ادامه داد: بیمارستان‌های شریعتی و ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) به عنوان مراکز سطح سه خدمات رسانی به بیماران کرونایی تعیین شده و ۲۰۰ تخت نیز در بیمارستان قائم (عج) بدین منظور در نظر گرفته شده است.

بدیعی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر روند ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش مشهد افزایش یافته است، بیان کرد: شهروندان در صورت بروز علائم در درجه نخست با شماره ۱۹۱ تماس حاصل نمایند و در صورت تشخیص کارشناسان به مراکز خدمات جامع سلامت برای بررسی وضعیت سلامتی خود مراجعه کنند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی مرجع خودداری کنند، تصریح کرد: تنها بیمارانی که دچار مشکلات حاد تنفسی و تنگی نفس هستند برای سرعت در خدمات رسانی به طور مستقیم به این مراکز مراجعه کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.