هنوز خسارت بازار شب عید گلکاران محلاتی جبران نشده موج دوم خسارت‌ها از راه رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  محلات قطب گل کشور و به هلند ایران زمین معروف است و تولیدکنندگان گل و گیاه این شهرستان که اکثراً نیرو‌های جوان هستند سال گذشته سرمایه خود را از طرق مختلف از جمله گرفتن وام افزایش دادند تا ارزش افزوده داشته باشد، اما نشد آنچه می‌خواستند.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

نوروز امسال با اعیاد شعبانیه همراه بود و گل کاران با هدف افزایش فروش، گلخانه‌ها را گسترش داده و تولید خود را افزایش دادند، اما کرونا از راه رسید و تعطیلی مراسم عزا و عروسی بازار گل را کساد کرد و خسارت سنگینی به گلکاران زد.

با گذشت ۵ ماه از شیوع ویروس کرونا، هنوز خسارت بازار شب عید گلکاران محلاتی جبران نشده بود که موج دوم خسارت‌ها به صنعت گل و گیاه از راه رسید و بازار گل و گیاه مخصوصا گل‌های شاخه بریده را به رکودی مجدد فرو برد.

از بین رفتن دسترنج گلکاران محلاتی

ابراهیم علیپور مدیر اتحادیه گل و گیاه شهرستان محلات در حاشیه بازدید از گلخانه‌های خسارت دیده گفت: پس از شیوع موج دوم کرونا متاسفانه تولید کنندگان گل و گیاه و گل‌های شاخه بریده در محلات مجددا مورد آسیب صددرصدی قرار گرفته‌اند.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

علیپور افزود: در حال حاضر هیچگونه بازاری برای عرضه گل وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان گل مخصوصاً تولید کنندگان جوان با آسیب جدی روبرو شده اند که برای بار دوم، مورد ضرر و زیان‌های سنگین قرار گرفته اند.

 


بیشتر بخوانید

 




او اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولین بعد از گذشت ۵ ماه از خسارت کرونا به بازار شب عید گلکاران که مرتب در جلسات موضوع خسارت‌ها را پیگیری کرده‌ایم نگاه ویژه‌ای به صنعت گل و گیاه داشته باشند.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

به علت نبود بازار عرضه و بسته شدن مراکز خرید، مجالس عزا و عروسی، همچنین اوج گرفتن قیمت نهاد‌های سم و کود، گلکاران شهرستان محلات مورد آسیب دوباره قرار گرفته است.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

تولیدکنندگان گل و گیاه محلات که اکثراً از نیرو‌های جوان هستند علاوه بر متحمل شدن خسارت علیرغم پیگیری‌ها و تلاش شبانه‌روزی مسئولین اتحادیه‌های شهرستانی و کشوری تا کنون هیچ گونه اقدام عملی که گره‌ای از مشکلات تولید و تولیدکننده را باز کند مشاهده نکرده‌اند.

احمدی رئیس دادگستری شهرستان محلات هم گفت: ما از هر اقدامی که لازم باشد قطعاً کوتاهی نخواهیم کرد و جا دارد مسئولین در این زمینه اقدام عاجلی را به عمل آورند.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

احمدی افزود: با توجه به عنایتی که ریاست دادگستری استان مرکزی نسبت به این موضوعات دارند انشا الله موضوع سریعاً در کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح خواهد شد و در جلسه اقتصاد مقاومتی مشکلات عرصه گل و گیاه را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

بازار هلند ایران زخمی تیغ کرونا

در سال جهش تولید مسئولان باید تولید کنندگان هلند ایران زمین را دریابند چرا که خسارت به این گلکاران علاوه بر خسارت به عرصه اقتصاد خسارت به اشتغال جوانانی است که با هزاران امید وارد این عرصه شده اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.