مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کشف و ضبط ۵۹ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته درسنندج خبر داد.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به گزارشی از فعالیت اکیپ‌های ضربت بهداشت محیط سنندج گفت: طی سه روز گذشته در قالب ۹ گشت بازرسی و نظارت، ۲۹ مورد از اصناف و اماکن سنندج بازدید شده است.

او افزود: در روند بازرسی‌ها از ادارات، مراکز خدماتی، مراکز تهیه غذای آماده، فست‌فودها، جگرکی، بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، دفاتر پیشخوان، کافی‌نت و بانک‌ها مورد بررسی و نظارت از لحاظ رعایت موازین بهداشتی قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همچنان پیگیری‌های انجام شده در خصوص عدم برگزای مراسم‌های عزا و عروسی در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ادامه دارد.

فلاحی از کشف و ضبط ۵۹ کیلوگرم مواد غذائی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در مدت زمان یادشده در سنندج خبر داد.

او با اشاره به نمونه برداری از خبازی‌ها، آب شرب شهری، مزارع روستایی در این شهرستان خاطرنشان کرد: کلر سنجی آب لوله‌کشی شهری از دیگر فعالیت‌های این اکیپ است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: گشت بازرسی علاوه بر نظارت بر دفن اجساد در آرامستان بهشت محمدی سنندج، نحوه ضد عفونی و گندزدایی غسالخانه و آموزش در خصوص استفاده از وسایل حفاظت فردی غسال، نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی و دفن بهداشتی جسد مبتلا به کرونارا به کارکنان این آرامستان ارائه می‌دهند.

فلاحی با بیان اینکه طی مدت زمان عنوان شده در سنندج ۳۵ مورد نمونه‌گیری کرونا انجام شده است، افزود: در این مدت، سه هزار و ۳۰۳ نفر غربالگری شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روند غربالگری از شهروندان سنندجی، ۸۶ نفر در تماس اولیه و ۷۱ نفر در تماس ثانویه با بیمار مبتلا شناسایی شده است.

فلاحی بازدید مشترک با معاونت غذا و دارو، صنعت و معدن از انبار‌ها و مراکز پخش مواد غذائی را از دیگر فعالیت‌های این اکیپ در سنندج عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.