«گبی اشکنازی» در دیدار با همتای مجارستانی خود ادعاهای واهی مقامات صهیونیست علیه کشورمان را مجددا تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، گبی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای مجارستانی خود به طرح ادعا‌های واهی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اشکنازی مدعی شد: بر این باوریم که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه است. اسرائیل به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

در بیانیه‌ای که پس از دیدار وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و مجارستان منتشر شد، به نقل از اشکنازی آمده است: جهان باید ایران را (بخاطر نقض تعهدات هسته‌ای خود) پاسخگو کند و در برابر اقدامات مخرب این کشور به طور قاطع عمل کند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد به ایران اجازه تثبیت حضورش در مرز‌های خود را نخواهیم داد.

وزیر خارجه مجارستان نیز در این دیدار تاکید کرد کشورش دارای برنامه صلح آمیز هسته‌ای است و به شدت با افزایش تعداد کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای مخالف است. وی افزود در صورت شک و تردید مبنی بر اینکه یک کشور تمایل دارد سلاح‌های هسته‌ای را توسعه دهد، فکر می‌کنم که سخت ترین، قوی‌ترین تصمیمات و اقدامات ممکن از طرف جامعه بین المللی باید اتخاذ شود.

این مقام دولت مجارستان افزود اتحادیه اروپا می‌خواهد توافق هسته‌ای ایران را به شکلی حفظ کند که بر مبنای آن تهران مجبور به انجام تعهدات خود شود. اشکنازی نیز در ادامه این دیدار نگرانی مقامات صهیونیست از توانایی جنبش حزب الله لبنان برای توسعه موشک‌های نقطه‌زن را مطرح کرد و گفت حزب الله به کمک ایران به چنین توانایی دست پیدا کرد.

این در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اخیرا در مصاحبه با روزنامه «وال‌استریت ژورنال» خواستار حل فوری موضوع ادعایی دسترسی به دو سایت هسته‌ای ایران شده است. وی مدعی شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاکید بر دسترسی به سایت‌ها و دریافت اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران عقب‌نشینی نخواهد کرد.

شورای حکام آژانس اخیرا قطعنامه‌ای ادعایی را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در کشورمان نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار