رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا از رشد فزاینده توانمندی‌های کشورمان در حوزه سایبری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پاول ناکازون، رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا روز دوشنبه ضمن اعتراف به رشد فزاینده توان سایبری ایران، نسبت به خطرات آن برای امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

ناکازون در خصوص توانمندی‌های سایبری کشورهایی نظیر روسیه، چین، کره شمالی و ایران، تاکید کرد که برنامه‌های سایبری و توانمندی‌های مربوط به آن در تمامی کشور‌های مذکور توسعه پیدا کرده است.

رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا در ادامه مهم‌ترین وظیفه این واحد را در شرایط کنونی، تأمین امنیت انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد.

ناکازون در این‌ باره گفت: «همانند سال ۲۰۱۸، اطلاعاتی را در خصوص دشمنان خود ارائه می‌کنیم».

او این را هم گفت که واحد تحت امر او سعی می‌کند که توانمندی‌های دشمن را به خوبی شناسایی کند.

او همچنین به موضوع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا اشاره کرد و گفت که تشکیلات نظامی آمریکا در حال ایجاد سازوکارهای لازم برای انجام فعالیت‌های مجازی است. او در دسترس بودن طیف وسیعی از افراد در مدت زمان مشابه را یکی از مزیت‌های بزرگ این طرح خواند.

اظهارات رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا در خصوص ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که این کشور همچنان با شیوع گسترده این ویروس مواجه است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در آستانه عبور از مرز چهار میلیون نفر قرار گرفته است. در این بین ۱۴۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار