معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال  تعداد ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از هنرجویان رشته‌های مختلف صنایع دستی در این استان آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، به آفرین معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: به رغم شیوع ویروس کرونا آموزش ۲۶ رشته هنری طی سال جاری از محل اعتبارات عمرانی در حال انجام است و این آموزش‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های مختلف و تعداد ۱۰۱ روستای استان اجرا شده است.

او در خصوص تداوم آموزش‌های صنایع‌دستی در دوران شیوع کرونا گفت: صنایع‌دستی نیز هم زمان با شیوع ویروس کووید-۱۹ همچون سایر مشاغل با مشکلات بسیاری مواجه شد و به دنبال این بحران، چالش‌های متعددی برای معرفی و عرضه آثار هنری هنرمندان به وجود آمد.

به آفرین به ایجاد بازار مجازی صنایع‌دستی استان توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران کرونا برای هنرمندان است.

او افزود: معرفی و عرضه آثار هنری در فضای مجازی یکی از اقدامات مؤثر در راستای جبران زیان‌های وارده به وضعیت اقتصادی و معاش هنرمندان است که با ایجاد فرصت عرضه مستقیم آثار به متقاضیان، موجب رونق این چرخه می‌شود، به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به ایجاد بازار مجازی صنایع‌دستی کرده است که این امکان را برای هنرمندان فراهم می‌سازد تا علاوه بر عرضه مستقیم آثار خود به معرفی و آموزش اثر هنری نیز بپردازند.

به آفرین از برگزاری دوره دانش‌افزایی برای فعالان حوزه صنایع‌دستی طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای ۳۳۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی دوره دانش‌افزایی به صورت مجازی با هدف توانمندسازی و مهارت آموزی برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.