مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: بر اساس سهمیه هفتگی، پیک مصرف برق استان ۶۶۶ مگاوات تعیین شده که ۲۹ تیرماه ۳۰ مگاوات بیشتر از این رقم در استان مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: بر اساس سهمیه هفتگی، پیک مصرف برق استان ۶۶۶ مگاوات تعیین شده که ۲۹ تیرماه ۳۰ مگاوات بیشتر از این رقم در استان مصرف شده است.

فریدون خودنیا  افزود: ۲۹ تیرماه جاری پیک مصرف برق کشور در ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه از مرز ۵۸ هزار و ۹۰ مگاوات گذشته و در شب به ۵۸ هزار و ۲۵۲ مگاوات رسید که این میزان بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ روز گذشته در لرستان ۶۶۵ و ساعت ۲۱ به ۶۶۶ مگاوات رسید.

او  اظهار داشت: بر اساس سهمیه تعیین شده ۶۶۶ مگاوات پیک مصرف استان است که نباید بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ از این میزان عبور کنیم ولی در ۲۹ تیرماه بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ از این میزان عبور کردیم اما راس ساعت ۱۲ ظهر به ۶۷۱ مگاوات رسید و ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیه به ۶۹۱ مگاوات افزایش یافت.

او تصریح کرد: در این زمان قطع اجباری برق برخی مناطق در دستور کار قرار گرفت که با قطع جریان یک فیدر، ۳۰ مگاوات مصرف اضافی کاهش یافت ولی با توجه به گرمای هوا، این میزان از مصرف نقاط گرمسیر همچون کوهدشت، پلدختر و خرم آباد قطع نشده و در شهرهای سردسیر اعمال شد.

خودنیا تصریح کرد: با توجه به تعطیلی ادارات و قطع ۳۰ مگاوات برق، میزان مصرف استان تا ساعت ۱۴ روز گذشته به ۶۳۲ مگاوات رسید و شبکه های قطع شده به مدار بازگشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه ۲۹ تیر پیک واقعی مصرفی استان به ۶۹۱ مگاوات رسیده ادامه داد: به ازای هر یک درجه دما حدود ۲۰ مگاوات به بار استان افزوده می شود .

خودنیا ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش دما تا روز پنجشنبه، مشترکان خانگی و اداری باید مصرف را مدیریت کنند تا خاموشی ها به حداقل برسد .

۶۲۵ هزار مشترک برق شهری و روستایی در لرستان وجود دارد و از مجموع ۲ هزار و ۸۶۴ روستای استان تا کنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد آن برقدار شده اند.

گفتنی است روز ۲۹ تیرماه لرستان جز استان های قرمز کشور از نظر مصرف برق بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار