مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عزم جدی بر توسعه و گسترش خانه‌های هلال در سطح شهر‌ها و روستا‌های این استان با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبی بشر دوستانه است.

میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،شهرام میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ششمین جلسه راه اندازی و فعالیت خانه‌های هلال افزود: با توجه به اینکه بی طرفی، بی غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی از اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می‌رود، خانه‌های هلال با توجه به ضرورت توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق شهری و روستایی راه اندازی می‌شود.

او تاکید کرد: مهمترین مقوله راه اندازی خانه‌های هلال در سطح روستا‌ها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می‌شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت‌های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

میرزایی با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: انتظار داریم با راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال در سطح استان زنجان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

او با تاکید اینکه راه اندازی خانه‌های هلال از سال ۹۴ درسطح کشور کلید خورده و این مهم در حال گسترش است، اظهارداشت: هدف از راه اندازی این خانه ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی است.

در این جلسه آیتم‌های ارزیابی خانه هلال مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.