مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از رایزنی برای خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان خبر داد.

اکبری مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این سازمان جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در استان اختصاص داده شده است.

او با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به سازمان حفاظت محیط زیست استان افزود: طرح‌ها و پروژ‌های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان تعریف شده است.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر ۳ ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان موجود است افزود: یک ایستگاه در مرکز استان و دو ایستگاه دیگر در شهرستان‌های نهبندان و سرایان مستقر هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متأثر از پدیده گرد و غبار و با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در استان، این سازمان نیازمند ایستگاه ها‌ی بیشتری در خصوص کنترل، پایش و آنالیز گرد و غبار است.

او افزود: برنامه ریزی لازم در خصوص حفظ و نگهداری ایستگاه‌های سنجش موجود در استان انجام شده و مقدمات کار برای انعقاد قرارداد در خصوص خرید دو ایستگاه جدید در حال انجام است .

اکبری با اشاره به این موضوع که بیش از ۲ میلیون هکتار از وسعت استان را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است گفت: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع اثرات مخرب بسزایی گذاشته است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.