مدیرکل بیمه سلامت مازندران بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های درمانی برای مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست مشترک با مظفری دبیر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،گفت: ظرفیت‌های بالقوه و فراوانی در سیستم‌های مختلف بهداشتی، درمانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها جهت مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

او با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در راستای رسالت خود، در زمینه درمان بیماران معتاد کمک‌های خوبی را ارائه می‌کند، افزود: مقابله و مبارزه با سوداگران و اعتیاد، اقدامی راهبردی و موجب تقویت بنیان‌های اساسی جوامع است و بیمه سلامت در بحث حمایت‌های درمانی در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

ظفرمند گفت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی و اجتماعی همچنین اقتصادی، به عنوان تهدیدی برای جوامع محسوب شده و موجب بروز مشکلات عدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه فرد معتاد را باید به عنوان یک بیمار در نظر بگیریم و با همکاری و آگاه سازی مردم این بیماری را در جامعه به حداقل برسانیم، افزود: استفاده از راهبرد‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر مانند شناخت پتانسیل و ظرفیت‌های متعدد نظیر استفاده از ظرفیت بزرگ پزشک خانواده و پرونده سلامت جهت رصد بیماران معتاد همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در مقابله با اعتیاد را از جمله اقدامات بسیار مهم و اساسی برشمرد.

مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز ضمن تقدیر از مجموعه حمایت‌ها و خدمات بیمه سلامت به بیماران معتاد ،گفت: با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و پرونده سلامت می‌توان به بهبود وضعیت سلامت و درمات معتادان کمک شایانی کرده که این امر در کنترل و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نقشی مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار