پلیس فرانسه در اقدامی خشونت‌بار چشم چپ یک نوجوان سیاهپوست را هدف شلیک خود قرار داد و موجب نابینایی او شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسوی زبان بی‌اف‌ام تی‌وی، پسر سیاهپوست ۱۶ ساله فرانسوی هنگام عبور از منطقه ۱۸ پاریس بود که در درگیری میان پلیس این کشور و عده‌ای جوان گلوله‌ای بر چشمش اصابت کرده و موجب از دست دادن چشم چپ او شد.

به گفته پزشکان، با آنکه عمل جراحی ۶ ساعته روی این پسر انجام گرفته است، او قادر به استفاده از چشم چپش نخواهد بود و تنها با چشم راست قادر به دیدن است.

این پسر در حال رفتن به خانه دوستش بود که در محل عبورش پلیس با عده‌ای جوان درگیر می‌شود و تیراندازی می‌کند. یکی از گلوله‌ها بر چشم چپ این پسر اصابت کرده و قدرت بینایی او را برای همیشه از بین می‌برد.

پدر این پسر در مصاحبه با خبرنگاران گفته است: «چشم او و تمام استخوان‌ها اطراف آن به کلی نابود شده است. اگر پسری با قد او این چنین مورد اصابت گلوله قرار گرفته یعنی آن را به سمت بالا شلیک کرده‌اند و این مغایر با قانون پلیس کشورمان است.»

گفته می‌شود این پسر را شخصی که مدیر رستورانی در خیابان محل حادثه است، به بیمارستان رسانده است.

این پسر ۱۶ ساله باید ماه آینده عمل دیگری بر روی فکش انجام دهد و آن را نیز ترمیم کند. او که از پلیس کشورش عصبانی است به خبرنگاران گفت: فقط امیدوارم پلیس به جزای کارش برسد. من اصلا در این درگیری نقشی نداشتم که چنین بلایی به سر آوردند.

پدر او نیز شکایتی علیه پلیس این کشور تنظیم کرده و خواستار مجازات عاملان این خشونت شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار