مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا در شهر‌های استان اردبیل به ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

دمای هوا در استان اردبیل تا ۴۰ درجه افزایش می یابدسیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با توجه به حاکمیت پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی کشور جوی پایدار و کاملاً تابستانه در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد گردید.

او بیان کرد: دمای هوا در شهرستان‌های شمالی استان و نیز شهرستان کوثر به ۴۰ درجه سلسیوس و در نواحی مرکزی و جنوبی استان به ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند افزایشی دما و رخداد موج گرمایی در اکثر نواحی استان اردبیل مصرف حامل‌های انرژی (بویژه برق) روندی افزایشی خواهد داشت.

محمدی تصریح کرد: طی امروز و فردا با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از نواحی کوهپایه‌ای مرکزی و جنوبی استان اردبیل احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق وجود دارد.

او گفت: از اواخر روز سه شنبه هفته جاری با نفوذ سامانه ناپایدار جوی و تقویت پرفشار خزری، ضمن کاهش محسوس دما در استان شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد (گاهی تند خزری) و گاهی رگبار باران و یا رعد و برق در اکثر نواحی استان خواهیم بود. این سامانه ناپایدار تا پایان هفته در استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.