بیش از ۶۰ درصد مردم تربت جام از ماسک استفاده می‌کنند

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بیش از ۶۰ درصد از مردم این شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند، زدن ماسک در مقابل گرفتار شدن به این بیماری کار سختی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تضمین‌کننده قطع جریان انتقال ویروس کرونا است و استفاده از ماسک ۹۰ درصد ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، در این‌ باره بیش از ۶۰ درصد مردم تربت جام از ماسک استفاده می‌کنند.
 
او با بیان اینکه مبتلایانی که از بیماری خود اطلاع دارند حتماً در منزل بمانند و در اجتماعات حاضر نشوند، افزود: افراد مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند، درمان این بیماری با مراقبت درست و علمی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد در کنار رعایت فاصله اجتماعی و شستن مستمر دست‌ها، ماسک زدن یک عامل مهم برای جلوگیری از این ویروس منحوس است.

افکار بیان کرد: کرونا همه قشر‌های مختلف مردم از نوزاد تا سالمند را گرفتار کرده و به هیچ کسی رحم نمی‌کند؛ شهروندان باید از زمانی‌که از منازل خود خارج می‌شوند و تا زمانی‌ که دوباره به منزل باز می‌گردند، از ماسک استفاده کنند.

او تصریح کرد: بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در عروسی‌ها و آئین‌های سوگواری متوفیان گزارش شده و انتظار است مردم خطر این ویروس را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در آئین‌های عزا، عروسی و مهمانی‌ها شرکت نکنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: حضور در پارک‌ها و مراکز عمومی شلوغ نیز از دیگر نگرانی‌ها است و انتظار می رود مردم برای ضرورت از منازل خارج شوند و در این هنگام نیز تمام نکات لازم بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.