مديركل منابع طبيعي و آبخيزداری البرز گفت: بوستان روستایی اغشت در فضایی به وسعت ۲ هکتار ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان این که  بوستان روستایی اغشت در فضایی به وسعت ۲ هکتار ایجاد شده است، گفت: در استان البرز حدود ۳۰۰ روستای فعال داریم که اگر در هر روستا فضایی حدود ۳-۲ هکتار برای بوستان‌های روستایی اختصاص یابد در مجموع شاهد افزایش حدود یک هزار هکتاری فضای سبز در این مناطق خواهیم بود.

فرضی گفت: تا پیش از این ۱۰ بوستان روستایی در استان راه اندازی شده بود و قرار است تا پایان سال جاری ۱۰ بوستان دیگر نیز تحویل روستانشینان استان البرز شود.

 فرضی افزود: یکی از محوری‌ترین کار‌های منابع طبیعی موضوع مشارکت و همراهی مردم است و به دلیل این که منابع طبیعی یک ثروت ملی متعلق به آحاد مردم است، همه مردم از این طریق در سرنوشت خود دخیل هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: در اجرای طرح‌های منابع طبیعی عمده فعالیت‌ها به سمت تعاونی‌های منابع طبیعی سوق داده شده است.

فرضی گفت: سرلوحه کار ما در سال جاری تعیین تکلیف تمام تعاونی‌های منابع طبیعی خواهد بود به طوری که تمام فعالیت‌ها در این حوزه اعم از جنگل، مرتع و بیابان در قالب بند ب ماده ۲۹ به تعاونی‌ها منتقل می‌شود یعنی ۵۰ درصد امتیازی که برای واگذاری طرح ها در نظر گرفته می‌شود، بومی بودن و تعاونی بودن روستا‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز به تاثیر ایجاد بوستان‌های روستایی اشاره کرد و گفت: این بوستان‌ها بیشتر در روستا‌های هدف گردشگری مانند اغشت ایجاد می‌شود.

او گفت: در آیین بهره برداری از بوستان روستایی اغشت، اسناد بوستان‌های روستایی اغشت، دوزعنبر و کلین رود هم به شورای‌های این روستا به نمایندگی از مردم اعطا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: استان البرز حدود ۴۴۵ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی دارد.

انتهای پیام / ر. خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.