اولین فضاپیمای اماراتی برای سفر به مریخ از ایستگاه فضایی تانگاشیمای ژاپن با موفقیت پرتاب شد.

به گزارش خبرنگارحوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر «امید» بامداد امروز به عنوان نخستین فضاپیمای امارات متحده عربی با موفقیت به فضا رفت تا به مریخ برسد.

این فضاپیما توسط موشکH۲-A با هدف ارزیابی آب و هوایِ سیاره‌ای، عازم مریخ شد. دانشمندان حوزه فضا معتقدند که این فضاپیما می‌تواند علت تغییرات ناگهانی هوا و کاهش آب در مریخ را روشن کند.

«امید»، سومین فضاپیمایی است که در این ماه برای انجام ماموریت به مریخ عازم می شود. در هفته های گذشته اماراتی ها دو پرتاب خود را به دلیل جو نامساعد لغو کردند.

این فضاپیمای اماراتی از مرکز فضایی تانگاشیما واقع در جزیره کوچکی در جنوب ژاپن به فضا پرتاب شد؛ پیش بینی می‌شود این کاوشگر تا اوایل سال ۲۰۲۱ به مریخ برسد و جو سیاره را در طی یک سال مریخی (۶۸۷ روز) یا طولانی‌تر بررسی کند.

مریخ از نظر شرایط زیستی می تواند برای انسان ها مناسب باشد و به همین دلیل اهمیت ویژه ای برای دانشمندان دارد و تلاش‌های زیادی برای سفر به آن صورت گرفته است.

در اظهارات جالب گذشته، ناسا اعلام کرد که برای دستیابی به مریخ در زمانبندی مناسب و با صرفه‌جویی انرژی لازم است، توقفی در زهره داشته باشیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۲:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امارات هم خیلی پیشرفت کرده صداش هم درنمیاد ..انوقت ما....فقط ادعا.
آخرین اخبار