استاندار آذربایجان شرقی تغییر ناگهانی قیمت برخی از کالا‌های اساسی را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مقابله با گران‌فروشی افزود: قیمت‌های مصوب برای کالا‌های اساسی باید به دقت مورد رصد و نظارت قرار گرفته و با متخلفان برخورد شود.

اوگذر از مشکلات اقتصادی را نیازمند وحدت و همدلی همه بخش‌ها دانست و گفت: سوءاستفاده برخی افراد از شرایط فعلی موجب نارضایتی مردم شده است.

اوبا اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت برخی از کالا‌های اساسی، خاطرنشان کرد: مردم با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه هستند و باید اقدامات مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از گران‌فروشی برای آنان ملموس و امیدوارکننده باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تغییر روزانه و ناگهانی قیمت برخی از کالا‌ها و فروش آن‌ها به قیمت‌های متفاوت، نمود مناسبی در جامعه ندارد، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، قیمت‌های مصوب ۱۴ قلم کالای اساسی را که به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین می‌شود، به صورت مستمر اطلاع‌رسانی و بر رعایت این قیمت‌ها در بازار نظارت کند.

 پورمحمدی با تأکید بر اینکه هیچ واحد صنفی، حق فروش کالا‌های اساسی، گران‌تر از قیمت مصوب در ستاد تنظیم بازار استان را ندارد، افزود: متخلفان باید توسط تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی، شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شود.

او اظهار داشت: از مردم استان نیز انتظار داریم که در صورت مشاهده گران‌فروشی، به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و کالا‌های اساسی را گران‌تر از نرخ مصوب تهیه نکنند.

در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی و وضعیت بازار استان، افزایش نظارت و بازرسی توسط سازمان صمت، استفاده از ظرفیت بسیج برای مقابله با گران‌فروشی، ضرورت تشکیل کارگروه قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالا‌ها توسط واحد‌های تولیدی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار