مرحله دوم رزمایش مؤمنانه از عید قربان امسال در مازندران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: مرحله دوم توزیع کمک‌های مؤمنانه در استان از عید قربان آغاز می‌شود و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه دو مرحله دیگر این رزمایش نیز در ماه‌های محرم و صفر انجام خواهد شد افزود: مازندرانی‌ها در مرحله نخست کمک‌های مؤمنانه، بیش از ۳۰۰ هزار سبد کالا به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان بین مردم آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

بیشتر بخوانید

نماینده، ولی فقیه در مازندران ادامه داد: انجام کمک‌های مومنانه تا زمان ریشه کن شدن کرونا در استان باید ادامه داشته باشد.

محمدی‌لائینی گفت: هدف این رزمایش کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا است که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

او بر لزوم تشکیل سریع دبیرخانه قرارگاه تاکید کرد و افزود: اگرچه این اقشار شناسایی شدند، اما با توجه به شیوع کرونا ممکن است به این تعداد افزوده شود.


تنوع در کمک‌های مومنانه

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه علاوه بر بسته‌های معیشتی، لباس، لوازم‌التحریر و اطعام فقرا و نیازمندان نیز در دستور کار خواهد بود، گفت: مرحله دوم نهضت مؤمنانه از ۱۰ تا ۱۸ مرداد، سپس ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور و مرحله سوم از ۱۷ مهر ماه تا ۲۶ مهر اجرا خواهد شد.

او افزود: محوریت این کار با ائمه جماعات مساجد است، اما کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، آستان قدس رضوی و مجمع خیران نیز با همدلی وارد عمل خواهند شد.

نوعروسان صاحب جهیزیه می‌شوند

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در این جلسه گفت: طرح قربانگاه ابراهیمی امسال در همه شهرستان‌ها اجرا و پیش می‌شود بیش از ۵ هزار راس گوسفند ذبح و بین نیازمندان توزیع شود.

او با بیان اینکه در مرحله نخست ۲۰۴ جهیزیه به مبلغ ۳ میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شد، افزود: ۲۰۰ نوعروس نیز در مرحله دوم رزمایش صاحب جهیزیه می‌شوند و سپاه برای هر نوعروس ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

او افزود: ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در کنار مسجد و هزار و ۵۰۰ شورای زکات در ماه محرم، بحث توزیع غذای گرم را نیز در دستور کار دارند.

توزیع ۲۲۰ هزار بسته پروتئینی

سید رضا هادیان مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران نیز با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه ۵۰ هزار قطعه مرغ بین آسیب‌دیدگان از کرونا در استان توزیع شد، گفت: در مرحله دوم این رزمایش ۲۲۰ هزار قطعه مرغ توزیع خواهد شد.

او افزود: لوازم‌التحریر و پوشاک نیز تا قبل از ماه مهر با هماهنگی سپاه بین دانش‌آموزان محروم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لطفاً در مورد دلار و طلا سه قوه هم یک رزمایش مومنانه انجام بدهند بد نیست