وزیر خارجه سوریه ضمن حضور پای صندوق رای و شرکت در انتخابات پارلمانی کشورش، برگزاری انتخابات را فرصتی برای ادامه بازسازی سوریه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه همراه با شماری از مسئولان و کارکنان وزارت خارجه وارد حوزه رای گیری نخست وزیری شد و رای خود را برای انتخابات نمایندگان پارلمان به صندوق انداخت.

المعلم پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات مسیر مردم‌سالاری است که در قانون اساسی سوریه بر آن تاکید شده است. ملت سوریه همچنان بر آزادسازی تمامی خاک کشور و اخراج همه نیرو‌های خارجی که حضور غیرقانونی دارند پافشاری می‌کند.

او افزود: این انتخابات نشان داد که مردم سوریه بر حفظ حاکمیت خود تاکید دارند و با هرگونه دخالت خارجی در امور کشور مخالف هستند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: قانون اساسی چگونگی رابطه میان قوه قانونگذاری و قوه مجریه را مشخص کرده است. امیدواریم مجلس جدید در راستای خواسته ملت حرکت کند و به خوبی بر اقدامات قوه مجریه نظارت داشته باشد تا اگر اشتباهی وجود داشت اصلاح شود و بازسازی کشور با سرعت بیشتری صورت گیرد.

المعلم درباره دوران قبل و بعد از کرونا گفت: این موضوع بر سوریه تطابق ندارد و بیشتر در مورد غرب صحیح است، زیرا غربی‌ها به عنوان جوامع سرمایه داری در بحران به سر می‌برند و اقتصادشان بر اثر کرونا با مشکل جدی مواجه شده است.

وزیر خارجه سوریه برگزاری انتخابات را یک پیروزی برای کشورش خواند و گفت این انتخابات یکی از پل‌های رسیدن به دوره بازسازی کامل سوریه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار