رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان، کارشناسی‌های انجام شده با تلاش کارشناسان عضو از طریق سیستم ارجاع کانون را ۶۰۴ مورد ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلامعباس پورسیدی رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان گفت: سال گذشته ۳۴۹ مورد مکاتبه اداری با این کانون از ناحیه دوایر مختلف انجام شده است.

او از برگزاری ۵۲ هزار و ۵۷۲ نفر ساعت کلاس و دوره آموزشی کوتاه و بلند عمومی و تخصصی حضوری خبرداد و تصریح کرد: در سال گذشته ۴۹ جلسه هیئت مدیره (عادی و فوق العاده) نیز در این کانون برگزار شده است.

پورسیدی به برگزاری جلسات کمیته‌ها و کمیسیون‌های مشورتی در رشته‌های مختلف به تعداد ۶۴ جلسه کاری نیز اشاره و افزود: برگزاری جلسات هیئت رئیسه گروه‌های مختلف تخصصی زیر مجموعه به تعداد ۶۰ جلسه کاری از دیگر اقدامات کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در سال گذشته بوده است.

رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به تشکیل ۶۰ جلسه دادسرا و ۲۰ جلسه دادگاه انتظامی و بررسی و رسیدگی به ۱۶۰ فقره پرونده متشکله ارجاعی از محاکم قضایی و شکایات افراد حقیقی و حقوقی از کارشناسان زیر مجموعه این کانون نیز اشاره کرد وگفت: انجام عملیات اجرایی ساختمان در دست احداث کانون کارشناسان رسمی دادگستری (اجرای اسکلت فولادی ساختمان با مساحت هفت هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد طی یکسال گذشته) به عنوان بزرگترین پروژه ساختمان کانون‌های کل کشور در دست انجام است.

پورسیدی، برگزاری آزمون کارشناسی با مشارکت حدود ۲۱۰۰ نفر متقاضی از استان و متعاقبا تطبیق و تکمیل مدارک پذیرفته شده گان به تعداد ۲۰۰ نفر را از دیگر اقدامات کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در سال گذشته برشمرد.

او بیان کرد: برنامه ریزی برای انجام امور اداری تعداد ۲۰۰ نفر پذیرفته شده از قبیل مصاحبه علمی، فنی و معرفی جهت احراز صلاحیت اخلاقی به کمیسیون ماده ۱۳ نیز در سال گذشته انجام شده است.

رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به راهبرد این کانون در سال جاری با توجه به اولویت‌های قوه قضائیه و شرایط حاکم بر کشور نیز اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ناحیه ستاد استانی کرونا در محل کانون (رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی، خرید ملزومات بهداشتی مورد نیاز )، برنامه ریزی جهت به حداقل رساندن مراجعه حضوری اعم از کارشناسان و متقاضیان و فراهم کردن بسته‌های آموزش مجازی و برگزاری کلیه دوره‌های تخصصی و عمومی به صورت آنلاین و آفلاین در سه ماهه اول سال از جمله این راهبرد‌ها به شمار می‌رود.

پورسیدی انجام امور مربوط به کارشناسان (تمدید پروانه، پرداخت هزینه حق تمبر، اخذ مجوز‌های لازم) به صورت غیرحضوری و استفاده از بستر اتوماسیون اداری جهت تسهیل امور را از دیگر راهبرد‌های کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در سال جاری برشمرد.

پورسیدی به اقدامات انجام شده توسط کانون در راستای حفظ کرامت ارباب رجوع نیز اشاره و بیان کرد: آموزش کارکنان جهت پاسخگویی سریع و رعایت شان و منزلت مراجعین به کانون، به حداقل رساندن مراجعات حضوری و انجام امور از طریق اتوماسیون، تشکیل منظم جلسات دادگاه انتظامی و رسیدگی منصفانه و بی طرفانه به شکایات مطروحه و تجهیز سالن انتظار ارباب رجوع و پذیرایی تا حد امکان و مقدورات کانون از جمله این موارد بوده است.

رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: فراهم کردن بستر برگزاری جلسات هیئت مدیره و کمیسیون‌های تخصصی و مشورتی کانون به صورت ویدئو کنفرانس، طراحی و استفاده از فن¬آوری‌های نوین در پروژه در حال احداث ساختمان کانون در راستای بهینه سازی مصرف انرژی، حفظ سلامت و رعایت استاندارد‌های جهانی، تشویق کارشناسان جهت استفاده از سیستم‌های موجود در ارجاع کارشناسی، ارسال گزارشات بصورت الکترونیک و ... و استفاده از سیستم‌های اطلاع رسانی از قبیل پیامکی، فضای مجازی و ... جهت ارائه خدمات به همکاران نیز در سال گذشته از سوی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان دنبال شده است.

راه اندازی سامانه الکترونیک اسناد در دفترخانه‌های رسمی کرمان

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان گفت: سامانه الکترونیک اسناد که هم اکنون در همه دفترخانه‌ها اجرا می‌شود، یکی از اقدامات بسیار اثرگذار برای تکریم ارباب رجوع است.

 مسعود مسعودی نیا رییس کانون دفترداران استان کرمان گفت: از شهریورماه سال ۹۲ دفاتر اسناد رسمی سیستمی شده و تمام اقدامات آنان در سامانه ثبت آنی انجام می‌شود به گونه‌ای که اسناد کاملاً متحدالشکل شده و دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور به صورت آنلاین به سیستم ثبت احوال کشوری متصل شده اند که این امر باعث جلوگیری از اسناد جعلی و هویت‌های جعلی شده است.

او بیان کرد: دفترخانه‌های اسناد رسمی به سیستم قوه قضائیه در بخش اشخاص ممنوع المعامله متصل شده اند و اگر شخص ممنوع المعامله به دفاتر مراجعه کند اخطار می‌دهد.

مسعودی نیا  اخذ اثر انگشت الکترونیکی، حذف دفاتر کاغذی و جایگزینی دفاتر الکترونیکی، ارسال خلاصه معاملات بصورت الکترونیکی و آنلاین (همزمان با تنظیم سند) و جلوگیری از تنظیم سند معارض، اخذ استعلامات الکترونیکی صرفاً از طریق اینترنت و سامانه بدون مراجعه فیزیکی اشخاص و اخیراً اتصال به سامانه امور مالیات و اخذ استعلام املاک موضوع ماده ۱۸۷ ق. م. م بصورت الکترونیکی در کوتاهترین مدت زمان و با دقت بسیار بالا را از اقدامات اصلی دفاتر اسناد رسمی برشمرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان با اشاره به این مطلب که برخی اسناد عادی همچنان در جامعه دارای ارزش هستند این رویه را به صلاح جامعه ندانست و گفت: برای اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی علاوه بر فرهنگ سازی باید مردم بیش از پیش با آثار منفی اسناد عادی آشنا شوند.

مسعودی نیا برگزاری ۳۰ جلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون نحوه اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره ارتباط با تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی را از اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان در سال گذشته برشمرد.

او تصریح کرد:بازرسی و نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی در سه نوبت فصلی تمام دفاتر اسناد رسمی کرمان و رسیدگی به ۲۵ مورد شکایات و گزارش‌های واصله از دفاتر اسناد رسمی که ۲۲ مورد آن منجربه صلح و سازش و صورت جلسه شده است و سه مورد که خارج از حیطه کانون بوده به مراجع ذیصلاح راهنمائی و ارشاد گردیدند، برگزاری انتخابات سومین دوره هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان، برگزاری مراسم گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی و برگزاری مراسم سردفتران ودفتریاران پذیرفته شده در آزمون ۱۳۹۸ مربوط به استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان از دیگر اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان در سال گذشته بوده است.

او افزود: برگزاری مراسم تشییع  پیکر مطهر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در سه روز متوالی و اسکان بیش از چهارصد نفر خانواده‌هایی که از سراسر کشور به کرمان سفر کرده بودند و تحت پوشش قراردادن اصحاب رسانه و تهیه مواد ضد عفونی کننده و ماسک و شیفت بندی دفاتر اسناد رسمی در راستای پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار