مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه اطلاعات مکانی کشور توسط پست هر ساله بروزرسانی می‌شود، بر اهمیت به‌کارگیری این اطلاعات در بسیاری از فعالیت‌های کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست، با اعلام اینکه پست ۴۲ میلیون رکورد اطلاعات مکانی (کدپستی) در اختیار دارد، گفت: مطابق قانون، این شرکت متولی اطلاعات مکانی، به عنوان بخشی از اطلاعات پایه کشور است.

وی افزود: کد‌های پستی را هر شش‌ماه یک‌بار بروزرسانی می‌کنیم که این اطلاعات بروز شده، در بسیاری از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد و اهمیت دارند و در اختیار داشتن همین بانک اطلاعاتی بزرگ باعث شد به سراغ پروژه جی‌نف برویم تا از این طریق به هر مکان در کشور یک آدرس اختصاص دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مطابق استانداردی که از کشور استرالیا الگوبرداری شده، در پروژه جی‌نف، از آدرس شهر به‌صورت دقیق و جزئی و با یک نشانی پستی منحصربه‌فرد، به محل موردنظر می‌رسیم.

نحوه خدمت‌رسانی به مردم در دوران شیوع کرونا

او همچنین درباره نحوه خدمت‌رسانی به مردم در دوران شیوع کرونا گفت: شرکت‌ملی‌پست نخستین شبکه ارتباطی کشور است که از زمان شیوع کرونا با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه، ارائه خدمات خود را بدون توقف ادامه داد و هیچ‌یک از دفاتر پستی را تعطیل نکرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در آخر اضافه کرد: با تشکیل ستاد بحران و کارگروه‌های ویژه در استان‌ها و شهر‌های کشور درباره چگونگی فعالیت در این دوره و نیز با تأمین اعتبارات مالی و فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز، خدمت‌رسانی به مردم همچنان در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار