معاون فرماندار دالاهو گفت: کتابداران در فضای مجازی اقدامات ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام می‌دهند به طوری که فعالیت های فرهنگی در روزهای شیوع کرونا تعطیل نشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امامی  معاون فرماندار دالاهو در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابداران در فضای مجازی اقدامات ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام می‌دهند و فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی را بدون تعطیلی انجام می دهند.

او با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه گفت: کرونا محدودیت‌هایی را در ارائه خدمات کتابداران به وجود آورده است،  و رویکرد این خدمات نیز از حضوری به مجازی تغییر داد اما اقدام ارزشمند آنان جای قدردانی دارد.

او افزود: با توجه به پیشینه تاریخی شهر گهواره، تلاش مضاعفی باید در راستای پررنگ کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جهت معرفی مشاهیر و مفاخر تاریخی صورت گیرد.

آرش محمدخانی مسئول کتابخانه نور گهواره نیز در این جلسه بیان کرد: کتابخانه نور گهواره با بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب و ۶۰۰ نفر عضو فعال، یکی از مراکز غنی مطالعاتی و تحقیقاتی شهر دالاهو محسوب می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند از طریق سامانه (سامان) منابع مورد نیاز خود را جستجو کنند.

حمید مهدی پور به بیان مشکلات کتابخانه نور پرداخت که بخش عظیمی از این مشکلات با مشارکت و همدلی شهرداری و شورای شهر قابل حل  است.

معاون فرماندار دالاهو و هیئت همراه در ادامه بازدید خود از کتابخانه از نزدیک در جریان وضعیت  کتابخانه نور به عنوان یکی از مراکز فرهنگی شهر گهواره قرار گرفت و  بر تسریع در برطرف سازی مشکلات آن تاکید کرد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.