یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با گسترش ویروس کرونا صادرات تونل و گیت‌های ضدعفونی کننده را به چند کشور خاورمیانه آغاز کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  تونل و گیت‌های ضد عفونی کننده توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز در دو مدل Indoor و Outdoor و همچنین دستگاه‌های کاور زن اتوماتیک کفش و دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیم دست تولید می‌شود که می‌توان از آن جهت ضد عفونی کردن افرادی که قصد ورود و یا خروج از مکان‌ها و ساختمان‌ها را دارند بهره برد.

فدوی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان اکسون با اشاره به اینکه چند مرحله صادرات این محصولات و دستگاه‌های تولیدی به کشور‌های عمان، عراق و کردستان عراق انجام شده است، گفت: انتظار داریم با حمایت‌های پارک علم و فناوری البرز و معاونت علمی ریاست جمهوری و رایزنی‌های فشرده تیم بازاریابی و صادرات این محصولات بزودی نه تنها به کشور‌های آسای میانه و قفقاز بلکه به کشور‌های مختلف اروپایی نیز صادر شود.


بیشتر بخوانید


او  توضیح داد: فرایند ضد عفونی کردن این گیت‌ها به شکلی طراحی شده است که زمانی که افراد از آن گذر می‌کنند تمامی اندام‌های آن‌ها با موارد ضد عفونی کننده مورد مه پاشی قرار می‌گیرد که این امر به از بین رفتن آلودگی از سطح بدن افراد می‌انجامد، همچنین در این دستگاه از سنسور‌های حرکتی استفاده شده که این امکان را فراهم می‌کند که تنها در زمان عبور افراد از این گیت‌ها فرایند ضد عفونی کنندگی صورت پذیرد که این خود باعث صرفه جویی در مصرف مواد ضد عفونی کننده می شود.

فدوی افزود: مخزن ۱۰۰ لیتری به کار رفته در این تونل‌ها مداومت کاری آن را برای مه پاشی در تمام مدت روز فراهم می‌آورد و همچنین کفی‌های مورد استفاده در این دستگاه‌ها جاذب‌های مناسب آب بوده که مه پاشی‌های که به زمین می‌رسند را به خوبی جذب می‌کنند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اکسون با اشاره به اینکه تعداد اشتغال مستقیم این شرکت از ۱۲ نفر نزدیک به ۳۰ نفر رسیده است، افزود: انتظار ما این است که تسهیلات گمرگی بیشتری برای تسهیل در امر صادرات محصولات دانش بنیان به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص یابد تا آن‌ها بتوانند در این شرایط سخت به رشد صادرات، جهش تولید و ایجاد اشتغال کمک کنند.

گفتنی است شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز در راستای کمک به رفع نیاز‌های داخلی و همچنین توسعه صادرات، ماموریت‌های نوینی را برای تولید و صادرات محصولات خود تعریف کرده اند که بازاریابی و صادرات محصولات علاوه بر رفع نیاز‌های داخلی در اولویت آن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار