مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سیل اخیر به ۳۸۶ واحد مسکونی در ۶ شهر استان خسارت وارد کرد گفت: بازسازی این واحد‌ها به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به جاری شدن سیل عصر شنبه ۲۱ تیر سال جاری در شهرستان‌های چاراویماق، بستان آباد، مراغه، مرند، عجب شیر و شبستر،گفت: در پی این سیل حدود ۴۹ واحد شهری و ۲۰۸ واحد روستایی نیاز به تعمیر و ۱۵ واحد شهری و ۱۱۴ واحد روستایی نیز در این شهرستان‌ها نیاز به احداث دارند.

او افزود: برای احداث و تکمیل واحد‌های خسارت دیده شهری و روستایی ۱۰۰ میلیارد ریال بصورت تسهیلات کم بهره ۵ درصد و ۳۰ میلیارد ریال نیز بصورت وام و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و امید است با حمایت دولت اعتبار مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن تخصیص یابد تا عملیات اجرایی واحد‌های آسیب دیده شروع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: این سیل همچنین به بخش‌های کشاورزی و باغی، تاسیسات زیربنایی، راه‌های روستایی، معابر، اماکن دامی، معابر و ابنیه فنی شامل دیوار ساحلی و پل بین مزارع این شهرستان‌ها خسارت زد.

باباپور، با اشاره به اینکه پس از این رویداد، کارشناسان بنیاد مسکن بلافاصله به اتفاق دیگر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در منطقه حاضر شده و اقدام به بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها کردند،گفت: در روز‌های آینده از سوی دستگاه‌های متولی و زیربط برآورد خسارت به امورات زیربنایی مشخص شده و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبار، کار‌های اجرایی همه روستا‌های خسارت دیده تا پایان بازسازی انجام می‌شود.

انتهای  پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.