مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۷۱ آزمون در آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال مجموعا ۷۱ مورد نمونه در آزمایشگاه‌های این اداره کل مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۲ مورد آزمون مقایسه ای، ۹ مورد تعیین ماهیت نمونه‌های گمرکی و ۲۰ مورد آزمون نمونه واحد‌های تولیدی استان بوده است.

او بیان کرد: نمونه‌های مورد آزمون عمدتاً آرد، نوشیدنی، لبنیات، کیک، فرآورده یخی، کبریت، سیب زمینی و مواد شیمیایی بوده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: در طول سال و به صورت ادواری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه و فروش محصولات، توسط کارشناسان و بازرسان شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران بازرسی و نمونه برداری انجام می‌شود و نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده مورد آزمون و بررسی قرار می‌گیرند.

علایی از مردم درخواست کرد در زمان استفاده از محصولات حتما به علامت استاندارد کالا و شماره ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد توجه کرده و در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد، مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ به اداره کل استاندارد اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.