بسته اخبار حوادث امروز ۲۹ تیر ۹۹؛

کشف ۲۳ تن چوب قاچاق در رضوانشهر/ نشت گاز و انفجار در یک خانه در آستارا

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۲۹ تیر ماه ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۳ تن چوب قاچاق، انفجار خانه ای بر اثر نشت گاز در آستارا و کشف و ضبط ۱۰۶ رأس دام بدون مجوز حمل و بهداشت از مهم‌ترین حوادث امروز استان گیلان است.

۲۳ تن چوب قاچاق در رضوانشهر کشف و ۳ خودرو توقیف شد

سرگرد امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی خوشابر حین گشت‌زنی به ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان باری حامل چوب مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه ۲۳ تن چوب قاچاق از این خودرو‌ها کشف شد، افزود: ۳ متهم ۳۹، ۵۱ و ۶۱ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی رضوانشهر اظهار داشت: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۲۸۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرگرد وهاب‌زاده با بیان اینکه قطع درختان باعث تخریب طبیعت و بروز آسیب‌های زیست محیطی می‌شود، تصریح کرد: طرح برخورد با قاچاقچیان چوب به صورت مستمر ادامه دارد.

انفجار خانه‌ای بر اثر نشت گاز در آستارا

نشت گاز و انفجار در یک خانه در شهرک عباس آباد آستارا یک مصدوم بر جا گذاشت.

بابک لطف جویی، مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: بامداد امروز بر اثر نشت گاز و انفجار در یک خانه در شهرک عباس آباد آستارا مردی ۴۵ ساله مصدوم و روانه بیمارستان شد.

او افزود: شدت انفجار به حدی بود که خانه به طور کامل تخریب و به خانه‌های اطراف نیز خسارت وارد شد.

مسئول آتش نشانی آستارا با بیان اینکه صدای انفجار موجب رعب و وحشت شهروندان شد، اظهار داشت: شدت این انفجار به حدی بود که منازل را در فاز‌های دو و یک شهرک عباس آباد لرزاند و صدای ناشی از این انفجار در شهر آستارا و روستا‌های غلام محله، دربند، کانرود و سایر مناطق شهرستان شنیده شد.

لطف جویی با اشاره به اینکه برق منطقه هم قطع شد، ادامه داد: به یک خودرو نیز بر اثر ریزش آوار خسارت وارد شد.

او با تأکید بر اینکه در همان لحظات اولیه انفجار نیرو‌های آتش نشانی، اورژانس، پلیس ۱۱۰، مأموران برق و گاز در محل حادثه حاضر شدند، تصریح کرد: میزان خسارت مالی و جزئیات حادثه در دست بررسی است.

بیش از ۱۰۰ راس دام بدون مجوز کشف شد

۱۰۶ راس دام بدون مجوز حمل و بهداشت در شهرستان‌های فومن و رودسر کشف و ضبط شده است.

جمشید هاشمی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فومن گفت: ۶۶ رأس دام بدون مجوز حمل و بهداشت که با ۲ کامیون از ماسال به ورامین حمل می‌شد در این شهرستان کشف و ضبط شد.

او ارزش دام‌های کشف شده را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر نیز از کشف ۴۰ رأس گوسفند بدون مجوز حمل و بهداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش چابکسر این دام‌ها را در بازرسی از یک کامیون کشف و ضبط کردند.

او با بیان اینکه ارزش دام‌های کشف شده بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است، افزود: راننده ۵۱ ساله آن به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.