اشرف غنی وزرای پیشنهادی دفاع و داخله را معرفی کرد

رئیس جمهور افغانستان در فرمانی «اسدالله خالد» و «مسعود اندرابی» را به عنوان وزرای پیشنهادی دفاع و امور داخله به مجلس معرفی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در فرمانی «اسدالله خالد» و «مسعود اندرابی» را به عنوان وزرای پیشنهادی دفاع و امور داخله به مجلس معرفی کرد.

اداره امور ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری، اسد الله خالد به عنوان نامزد وزارت وزارت دفاع ملی تعیین گردید و قرار است از طرف وزارت دولت در امور پارلمانی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

این اداره همچنین افزوده است: بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری محمد مسعود اندرابی به عنوان نامزد وزارت امور داخله تعیین گردید و قرار است از طرف وزارت دولت در امور پارلمانی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

خالد و اندرابی در زمستان ۱۳۹۷ به عنوان سرپرست و وزرای پیشنهادی دفاع ملی و امور داخله معرفی شدند.

رئیس جمهور افغانستان در آن زمان نیز به وزارت دولت در امور پارلمانی دستور داده بود که این دو نفر را جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند، اما به دلایل نامعلوم آن‌ها تاکنون جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی نشده اند.

بر اساس قانون سرپرستی در افغانستان، یک وزارتخانه و یا نهاد دیگر بیشتر از دو ماه نمی‌تواند توسط سرپرست اداره شود. با این حال، اشرف غنی تاکنون به قانون سرپرستی توجه نکرده است و بسیاری از وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار